Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met Joker naar Egypte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Met Joker naar Egypte

Ik heb net mijn eerste Jokerreis geboekt (Egypte). Ik ben razendbenieuwd en kan haast niet meer wachten om te vertrekken. Nu vroeg ik me af of er hier personen aanwezig zijn die ervaring hebben met dit type reizen en me iets meer kunnen vertellen over de mogelijkheden op fotografisch gebied.
    Is het mogelijk om de camera mee te nemen of raden jullie eerder een compactje aan?
    Hoe zit het met laden van batterijen?
    Opslag van foto's, genoeg SD-kaartjes meenemen of toch een Imagetank?
    En als laatste... Als jullie tips hebben of idee'tjes, laat maar komen!
    Hoe meer een mens aan God toeschrijft, hoe minder hij in zichzelf vindt. (Mega, I (3), 29 e.v.)

Re: Met Joker naar Egypte

Ben zelf een 6-tal keer meegeweest en heb steeds een SLR(x2) of DSLR en bijhorende lenzenwinkel meegenomen.

Veel hangt af van de juiste invulling van de reis zoals besproken wordt op de reisvergadering.
    Wordt er een trektocht voorzien? Indien ja is start en eind hotel/hostel het zelfde? Dit bepaalt of een deel van het materiaal niet meegedragen moet worden tijdens de trektocht... en dus het totaal gewicht dat je aan fotomateriaal kan meesleuren. Idem voor de beschikbaarheid van stroom voor het herladen van baterrijen. In het midden van de woestijn is dat een probleem, op een feloek ook. Hoeveel dagen je dus moet overbruggen hangt daar van af.

Vooral: geniet van de reis.

vb Peru (met incatrail)

Comment

Bedankt voor je reactie!

Trektochten zijn niet voorzien. Omdat het mijn eerste Jokerreis is, heb ik voor de minst zware variant gekozen, dus zonder trektocht. Er worden wel twee dagen op een feloek voorzien. Dus ik veronderstel dat ik minstens 2 dagen zou moeten kunnen overbruggen.

Genieten lijkt me niet meer dan normaal! Al was een keuze maken tussen de vele bestemmingen en mogelijkheden niet makkelijk!
      Hoe meer een mens aan God toeschrijft, hoe minder hij in zichzelf vindt. (Mega, I (3), 29 e.v.)

Comment

bepaal gewoon zelf hoeveel gewicht je comfortabel vindt om te dragen. Gelukkig heb je al geen truien, regenjassen, en dergelijke te pakken, dat laat wat extra ruimte.
        That said, zover moet je die boel niet slepen, meestal maar een paar honderd meter, met uitzondering van trekkings.
        http://www.effieweg.tk

Comment

Neem maar een DSLR-camera mee. De plaatjes langs de Nijl zijn schitterend. Mogelijkheden te over voor straatfotografie in steden als Aswan, Caïro, Luxor... Om nog maar te zwijgen van de culturele pareltjes (abu Simbel). Vermijd de toeristische centra (zal allicht toch niet in een pakket zitten van Jokerreizen) zoals Hurghada, Sharm,... Staat synoniem voor megahotels (wel super chique), maar verder niets met het échte Egypte te maken. Houd wel rekening met fél licht. Overbelichten zal af en toe wel 'ns de boodschap zijn. Zonnekap! Foto's rond zonsop- en -ondergang zijn ideaal. Valei der Koningen bij zonsopgang. Zalig!
          EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

Comment

De eerste knoop is doorgehakt! De DSLR gaat mee. Nu nog beslissen welke nieuwe lens we aanschaffen... Ik bezit een D40x met kitlens (18-55) waar ik zeer tevreden over ben. Nu twijfel ik tussen aankoop meer zoom of meer breedhoek... Iemand tips? Gelieve rekening te houden met een studentenbudget

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edjenta Bekijk bericht
              Nu twijfel ik tussen aankoop meer zoom of meer breedhoek... Iemand tips? Gelieve rekening te houden met een studentenbudget
              Meer zoom! Zal veel meer van pas komen.
              equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Inderdaad, zeker de reflex mee en bij voorkeur ook meer zoom.

In 2006 heb ik deze reis met Joker gedaan: http://www.joker.be/EGAE.aspx
                't Was echt een erg mooie en vooral gevarieerde reis!

Mijn materiaal toen: een Nikon D50, Tamron 18-200, 4 batterijen mee en heb ca. 4 geheugenkaartjes van 2 Gb gebruikt.

Ik heb tweemaal mijn reflex moeten achterlaten: de eerste keer in het Egyptisch museum en de tweede keer bij 1 wandeling in de canyons in de Sinai-woestijn aangezien deze toen werkelijk te smal waren om je er anders door te wringen. Een klein smal compactje (met filmfunctie om het geknoei van de groep te filmen ) was toen nuttiger geweest.

http://www.fototime.com/inv/F58BFD91BB6127B (album Egypte 2006)

Groetjes, en veel plezier!

Evi
                Imagination is intelligence having fun.
                Piep!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eefke Bekijk bericht
                  In 2006 heb ik deze reis met Joker gedaan: http://www.joker.be/EGAE.aspx
                  Het is dezelfde reis die ik ga maken!

Oorspronkelijk geplaatst door Eefke Bekijk bericht
                  Mooie foto's! Ik heb er van genoten en hoop met even mooie plaatjes weer naar huis te komen.

Comment

Hallo,

Deed in 2005 een Nijlcruise + 1 week Hurghada (Grand Makadi hotel) als huwelijksreis.

Zie ook dit topic : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=197957

Korte tips:
                    Imagetank Vosonic 6230i heb ik (kost wel €200 maar alle geheugenkaartsloten en 80GB HD + mp3 & mp4 speler all in one).
                    Ik trok zo'n 900 fotos met m'n compactcam in jpeg in de tijd, dan had ik wel genoeg met 8GB (elke avond fotos overlopen en mindere wissen).

CPL filter ideaal als je ook strandvakantie doet.

Op de Nijl idd prachtige fotos (verre zoom zeer belangrijk) vb schapenherder in de verte in de maisvelden, bootjes met vissers, zeer sfeervolle fotos!

Enjoy Egypt!
                    Innovator

Comment

Working...
                    X