Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

accesoires in handbagage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: accesoires in handbagage

    Oorspronkelijk geplaatst door pieter d'hoop Bekijk bericht
    @kevinpetit: waar haal je zo'n zakjes. is wel een makkelijke manier.
    Ik heb dat ooit eens op ebay gekocht, 4 zakjes van 10 gram ofzo voor 5€ als ik het mij goed herinner.
    Als ze verzadigd zijn (groen) kan je ze in de oven leggen op 100°C om ze te regeneren. Even wachten tot ze terug oranje kleuren en je kan ze opnieuw gebruiken.
    *

    Comment


    • #17
      Re: accesoires in handbagage

      Ik had ook bijna alles in mijn gewone bagage gestoken (extra batterij, opladers,...). Toen ik echter in de luchthaven stond, waren ze de bagage kwijtgeraakt. Het heeft toen een zeer dikke week geduurd eer ik ze terughad. En ondertussen sta je daar mooi met slechts één opgeladen batterij.
      Mijn raad: neem zeker een paar noodzakelijkere dingen mee in je handbagage. Hangt natuurlijk ook af van je bestemming (in een ontwikkelingsland een extra Nikonbatterij vinden is iets minder vanzelfsprekend dan in NY natuurlijk).

      Comment


      • #18
        Re: accesoires in handbagage

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Inzake statief weet ik het niet, maar op de luchthaven CDG zijn ze zeer strict.
        Tijdig aanwezig zijn is zeer zeker een must, want alles wordt goed gecontroleerd.
        Wat is zeer strict? Interesseert me, want wij gaan over enkele weken via CDG naar Bangkok en ik heb geen zin om tijd te verliezen met het overladen van fotomateriaal. Ben van plan om 2 lenzen en 1 body met fototas ín de handbagage te droppen. Am I looking for trouble?
        EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

        Comment


        • #19
          Re: accesoires in handbagage

          Oorspronkelijk geplaatst door DSA Bekijk bericht
          Wat is zeer strict? Interesseert me, want wij gaan over enkele weken via CDG naar Bangkok en ik heb geen zin om tijd te verliezen met het overladen van fotomateriaal. Ben van plan om 2 lenzen en 1 body met fototas ín de handbagage te droppen. Am I looking for trouble?
          Zolang je binnen de toegestane afmetingen en het toegestane gewicht blijft zie ik voor jou niet echt een probleem.
          Voor gewicht en afmetingen: zie website van je vliegmaatschappij.
          Met strikt bedoelde ik: volgens het boekje (dat was althans vorig jaar nog zo, maar zal allicht ongewijzigd zijn).
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: accesoires in handbagage

            Gewicht, het is wel een probleem. Als ik mijn d80 + 35-70/2.8 en mijn Sigma 70-200/2.8 meeneem kom ik al aan bijna 5 kg (inclusief bat etc). Hierbij neem ik nog een 6x6 mee + groothoek. Juist ik draag altijd zo ongever 8à9 kg mee. Dit jaar was dit in een rugzak. Dus alles op zijn vaste plaats en netjes opgeborgen. Doch je mag maar 5kg meenemen. Tot dusver heb ik nog maar 1 keer problemen gehad. Toen had ik een rugzak met hierin 2 tassen waar mijn verschillende toestellen in zaten. Ik heb toen 1 fototas aan mijn vrouw moeten geven als handbagage, zodanig dat we ieder 5kg hadden. Idioot maar het moest. Nog maar net de douane voorbij heb ik deze terug bij mekaar gestoken. Als je denkt problemen te hebben kan je misschien beter je fotomateriaal in een rugzak steken +-5kg en aan je schouder je toestel+lens. 1 Handbagage + afzonderlijk fototoestel is bij de meeste maatschapijen toegelaten.

            bye
            Marc

            Comment


            • #21
              Re: accesoires in handbagage

              Toen ik in oktober 2007 met Delta Airlines nr de VS vloog, was een statief niet toegelaten in de handbaggage.
              palenta !!

              Comment


              • #22
                Re: accesoires in handbagage

                heb op 3 weken tien vluchten (nationale en internationale) gedaan. had een lowepro tas mee met een bodyu, 4 lenzen, filters, extra batterij voor camera, snoeren, 2 laders, 4 gewone AA-batterijtjes en 4 gewone AAA's, 10-tal zakjes silica (gevonden in oude schoendozen en zorgvuldig gedroogd), enzovoort...

                op geen enkele luchthaven hebben ze die tas geopend, ze is gewoon telkens door de handbagage-scanner gegaan, en zo'n zesmaal vroeg de douanier van dienst of ik amateurfotograaf was, en leek heel geinteresseerd ipv argwanend te zijn. halverwege is zelfs een lens gevallen tijdens een storm op zee, en is het filter gebroken. de lens met de scherven nog vast in het filter, hebben ze nog niet eens eruitgehaald. ik dacht dat scherven ook als ferm wapen kon dienen... niks van dus.

                Ik heb onderandere tweemaal de check op MAdrid (gekend als supersuperstrenge luchthaven) en éénmaal de check op zaventem gehad.

                ook werd nooit de afmetingen nagekeken, noch het gewicht nagekeken...
                zolang ie in de lockers boven je hoofd, of onder de stoel voor je past is er geen probleem...

                Statieven moeten wel in gewone bagage en ingecheckt worden.

                tot zover mijn (recente) ervaringen...

                Comment


                • #23
                  Re: accesoires in handbagage

                  Omdat ik hier en daar wat hoorde over batterijen die niet mee mochten in de handbagage heb ik het toch even opgezocht.

                  Nu blijkt dat ze gewoon in een doosje moeten zitten zodat er geen kortsluiting kan ontstaan. En dan zou er normaal geen probleem mogen zijn.

                  If you're planning a trip, bring your laptop computer, cell phone, camera, personal digital assistant, or other battery-powered device along. These items are safe to fly with! Batteries pose little risk contained in the devices they power, if steps are taken to prevent inadvertent activation of the device, and spare batteries can be packed in carry-on baggage, if steps are taken to protect against short circuits.
                  Carry your battery-powered devices or spare batteries in your carry-on baggage. In the passenger compartment, flight crews can better monitor safety conditions to prevent an incident, and can access fire extinguishers, if an incident does happen.
                  If you must carry a battery-powered device in your checked baggage, take steps to prevent inadvertent activation. Cordless power tools, for instance, should be packed in a protective case, with a trigger lock engaged.
                  Many travelers like the convenience of readily available spare batteries. It's safe to travel with spare batteries, as long as you follow these simple spare battery tips.
                  bron : http://safetravel.dot.gov/index_batteries.html

                  Meer info http://www.tsa.gov/travelers/airtrav...batteries.shtm
                  Canon EOS 5D met 3KG glas
                  https://reisforum.net

                  Comment


                  • #24
                    Re: accesoires in handbagage

                    Mijn vraag heeft eigenlijk niets te maken met het oorspronkelijk gevraagde. maar omdat ik zie dat er hier mensen ervaring hebben met het reizen naar US ook vroeg ik me het volgende af. binnen een paar weken moet ik naar de US en mijn vraag was of ik in mijn handbagage de artic butterfly zou kunnen meenemen? of zou dat in de gechekte bagage moeten?
                    En dan nog iets ik zie hier zoveel mensen spreken over die silicagel. is dit echt nutttig om te gebruiken en waarom eigenlijk?

                    Met vriendelijke groeten

                    M-R

                    Comment


                    • #25
                      Re: accesoires in handbagage

                      Oorspronkelijk geplaatst door Marie-Rose Bekijk bericht
                      Mijn vraag heeft eigenlijk niets te maken met het oorspronkelijk gevraagde. maar omdat ik zie dat er hier mensen ervaring hebben met het reizen naar US ook vroeg ik me het volgende af. binnen een paar weken moet ik naar de US en mijn vraag was of ik in mijn handbagage de artic butterfly zou kunnen meenemen? of zou dat in de gechekte bagage moeten?
                      En dan nog iets ik zie hier zoveel mensen spreken over die silicagel. is dit echt nutttig om te gebruiken en waarom eigenlijk?

                      Met vriendelijke groeten

                      M-R
                      Ik heb altijd de artic butterfly en silicajel bij in mijn handbagage, nog nooit problemen mee gehad. en ik ben er al op verschillende grote & kleine luchthavens mee gepasseerd.

                      Silicajel heb ik overigens altijd in mijn rugzak zitten. Ik heb toch nog nooit last gehad van vocht in één van mijn lenzen ofzo. Dus ik veronderstel wel dat dat werkt. Ze steken dat niet voor niets bij alle elektronica.
                      Als je naar gebied gaat met een tropisch klimaat zou ik zeker silicajel meenemen, dan heeft het echt wel nut. Als je van warm in koud komt e.d.
                      Canon EOS 5D met 3KG glas
                      https://reisforum.net

                      Comment


                      • #26
                        Re: accesoires in handbagage

                        OK bedankt voor de reactie en het antwoord. Die sislicagel waar zou je die kunne kopen? En van die zoals ik hier al beschreven heb gezien dat van kleur verandert als ze verzadigt zijn?

                        Bedankt

                        groetjes

                        M-R

                        Comment


                        • #27
                          Re: accesoires in handbagage

                          Oorspronkelijk geplaatst door Marie-Rose Bekijk bericht
                          OK bedankt voor de reactie en het antwoord. Die sislicagel waar zou je die kunne kopen? En van die zoals ik hier al beschreven heb gezien dat van kleur verandert als ze verzadigt zijn?

                          Bedankt

                          groetjes

                          M-R
                          Ik heb de mijne van t'werk meegebracht.
                          Deze zat bij de nieuwe elektronica die we installeerde.
                          Maar kijk hier ééns http://forum.belgiumdigital.com/f9/waar-koop-je-blauwe-silica-gel-26412.html
                          Ze veranderen inderdaad van kleur als ze verzadigd zijn.
                          Canon EOS 5D met 3KG glas
                          https://reisforum.net

                          Comment

                          Working...
                          X