Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar koop je blauwe silica gel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar koop je blauwe silica gel?

In een andere topic las ik dat iemand blauwe silica gel gebruikt in de cameratas. Ik heb het nog niet gezien in een supermakrt of doe het zelf zaak. Iemand enig idee waar je dat spul kan kopen?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Misschien bij de apotheker.

Toen ik vroeger in een ziekenhuis werkte hadden wij zulke mondstukjes waarmee we plastieken spalken opbliezen. Hierdoor kwam er geen vochtigheid in de spalk. Dit konden we krijgen in de ziekenhuisapotheek...
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Je kan misschien ook eens proberen bij een drogist.
      Groetjes,
      Frank

Comment

probeer eens bij een kledingswinkel, bij lederen jassen en lederen schoenen enzo zit er ook altijd zo'n zakje silica gel bij tijdens het vervoeren enzo ervan, meestal gooien ze dat dan toch weg als ze die kleren in de winkel hangen.
        Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Comment

Via een andere topic kwam ik toevalig een site tegen waar je silica gel kan bestellen

Hoeplijk heb je er wat aan.
          Nikon D300s + Nikon AF-S VR 18-200mm + Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro + en Speedlight SB-800;
          Lidnummer BD0066BE

Comment

Hallo,

die foto was van mij... Heb die gekocht in een groothandel voor labomateriaal. 20 euro voor een kilogram...
            Maar ik weet niet of iedere gewone consument zomaar dit kan kopen (maar 't is 't proberen waard)

Greetz,

Todosranas
            Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Comment

Originally posted by Todosranas
              die foto was van mij... Heb die gekocht in een groothandel voor labomateriaal. 20 euro voor een kilogram...
              Maar ik weet niet of iedere gewone consument zomaar dit kan kopen (maar 't is 't proberen waard)
              Jij bevestigt mijn vermoeden: dat het niet zomaar voor iedereen te grabbel ligt in om het even welke winkel. Ik zal eens op zoek moeten gaan naar iemand die het voor mij kan bestellen. Bedankt alvast.

Als ik het niet in "bulk" kan kopen, zal ik misschien toch die pakjes van Ewa Marine moeten kopen.
              Pieter
              --

Comment

En pieter, ergens een zaak gevonden.
                Ben er nu ook naar op zoek voor de komende koude en natte maanden.

greets

Comment

Ze hebben zakjes SilicaGel te koop in de Grobet (Antwerpen) toen ik naar Rubens ging hadden ze ook zakjes te koop.
                  -groetjes,
                  "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
                  Blog: www.gerardmaas.net
                  Port: www.gerardmaas.com

Comment

Originally posted by wesley
                    Geen zaak, nee, maar iets veel beters.
                    Iemand die in een labo werkt en bijgevolg toegang heeft tot dat soort supplies. Misschien ken jij ook wel zo iemand???
                    Pieter
                    --

Comment

werk niet in een labo maar kan wel labomateriaal kopen....
                      Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Comment

Sla het telefoonboek eens open op CHEMISCHE PRODUCTEN (FABRICAGE & GROOTHANDEL)kijk dan eens of ze ook spullen voor zwembaden verkopen, dan weet je meteen dat ze ook aan prive personen leveren.
                        Belgochemica is er zo 1, ze zitten nu het het industrieterrein krekelenberg in boom (vroeger hopland in antwerpen maar daar zijn ze al jaren weg).
                        Ze leveren ook aan apotheken, ga dus naar hun leverancier, dat scheelt jou een factor 3-5.
                        Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

Comment

Originally posted by Pieter G.
                          Originally posted by wesley
                          Geen zaak, nee, maar iets veel beters.
                          Iemand die in een labo werkt en bijgevolg toegang heeft tot dat soort supplies. Misschien ken jij ook wel zo iemand???
                          Hoeveel wil je? Per verpakking 5 zakjes voor 3 euro No-name Siliconengel zie ook: http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Olympus/Accessoires/olympusaccessoires.htm#Onderwater
                          John

Comment

Originally posted by Digi1951
                            Hoeveel wil je? Per verpakking 5 zakjes voor 3 euro No-name Siliconengel zie ook: http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Olympus/Accessoires/olympusaccessoires.htm#Onderwater
                            John, bedankt voor het aanbod, maar ik heb intussen gevonden wat ik zocht.
                            Pieter
                            --

Comment

Ja John,
                              mercikes maar ik heb het mijn ook al gevonden.

Comment

Working...
                              X