Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kroatië

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kroatië

Komt voor mij net goed van pas, dit topic
    Wij gaan in Juli eveneens naar Kroatië; Istrië om precies te zijn.
    Bedankt voor de info !
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

Comment

Inderdaad, de Plitvice meren mag je zeker niet missen!!

Comment

Hier ook een voorstander van Plitvice ; da's écht prachtig
        Daarnaast vond ik Varazdin (de markt aldaar) ook wel aangenaam ; het oude stadsgedeelte van Zagreb kon me ook bekoren.
        Tenslotte is er (wat betreft het oorlogsverleden) nog Karlovac ; allé, t is daar niet zo mooi, maar in die streek waren de kogelinslagen in de huizen indertijd nog zéér duidelijk zichtbaar ; en k stond er toen wat bij stil .... (ik spreek hier over het jaar 2001)
        Enne ... wat die rijstijl van de Kroaten betreft .... bij ons heb je gelijkaardige cowboy's hoor ; laat je daardoor niet afschrikken. Hmm, ofwel heb ik teveel lef langs de smallere (berg)wegen
        Alvast veel reisplezier aldaar !!

Comment

Alvast bedankt voor de feedback. Hopelijk hebben anderen hier ook iets aan want gisteren een mail gekregen van vrienden... of we niet mee op reis willen... naar Italië .

Comment

Hans, wij gaan in juni/juli dan wel in jouw plaats naar Kroatië :-)
            Ik wil iedereen alvast danken voor de nuttige tips.

Guy
            www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Istrië is idd heel mooi... Wij hebben daar 2 jaar geleden met onze kinderen een leuk vakantiehuisje gehuurd. Bezoek zeker de eilanden Cres en Krk, prachtige natuurfotografie daar

Comment

Kroatië

Ter info : (voor wie graag een drankje lust ...)
                de drank heet "slivovitsj" (ik schrijf het gemakkelijkheidshalve zoals je 't uitspreekt). Het is een heldere sterke drank (40°) gemaakt van pruimen.
                Pas op : als je hier een "looza" vraagt, krijg je geen fruitsapje zoals bij ons, maar een sterke drank (vergelijkbaar met de "slivovitsj"). Zeker eens proberen !
                Beide dranken worden hier (meestal) gedronken als aperitief !

"Pivo" is hier bier, en "mineralje voda" is mineraalwater ...
                KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoplato Bekijk bericht
                  de Plitvice meren (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationa..._Plitvicemeren)
                  moet je zeker doen!
                  We zijn enkele jaren terug bijna drie weken in kroatië geweest,
                  en de meren vonden we samen met dubrovnik het schoonste van de ganse reis.

J
                  Ook ik vond de plitvice meren een zeer leuke ervaring. Watervallen met de vleet, glashelder water. Trek er gerust 2 dagen voor uit en overnacht in de buurt of in het park zelf.

Leuke vakantie gewenst

Comment

Kroatië is zeker een aanrader. Fotografisch is er grote mengelmoes van cultuur en natuur om je te amuseren. Wij hebben vorige zomer Istrië verkend. Is de eerste streek die je tegenkomt als je Kroatië komt binnengereden via de Sloveense stad Koper. Met de wagen goed te doen (zo'n 1450 km). Istrië heeft veel Venitiaanse dorpjes en steden en doet wat aan Toscane denken. Door de nabijheid van Italië ook veel Italiaanse invloeden.
                    Wij logeerden in de havenstad Porec en hebben van daaruit uitstapjes gedaan naar Rovinj (aanrader!), Fjord van Lim, Vrsar, Pula, Motovun, Grozjnan,...
                    Culinair ook niets op aan te merken (truffels, wijn, schelpdieren,...).
                    Enig nadeel: Doordat Istrië relatief dichtbij ligt voor Oostenrijkers, Duitsers, Slovenen,... is Istrië in het hoogseizoen nogal drukbezocht. Huisjes worden verhuurd van de zaterdag tot de zaterdag en het is dan ook een drukte van jewelste (=files!) aan de grensovergang met Kroatië. Wie kan, huurt best op een weekdag.
                    Maar staat alleszins op het verlanglijst om nog 'ns te bezoeken (Kvarnerbaai en Dalmatië schijnen ook heel mooi te zijn).
                    EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

Comment

Ik denk dat 'm al lang die vakantie gehad heeft, het is ondertussen 4 jaar geleden dat deze vraag gesteld is geweest

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                      X