Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwitserland - regio Brienz

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwitserland - regio Brienz

Oktober dit jaar ga ik naar Zwitserland, namelijk naar het plaatsje Brienz. Ik rijd met enkele kameraden mee met de wagen en heb mezelf een hotelletje geboekt in het stadje Brienz, nabij het Brienzersee. Ik ga naar ginds om daar de locale Airshow "Axalp" te fotograferen. Echter, ik ga voor meer dan enkele dagen naar ginder. Ik vertrek op zondag en keer zes dagen later op zaterdag terug.

Welke lenzen en dergelijke ik moet meenemen weet ik allemaal.

Wel is het zo dat ik ginder van de gelegendheid ga gebruik maken om die streek eens te verkennen.

Een snelle blik op de kaart leert me dat er steden in de buurt liggen zoals oa Interlaken en Thun.

Blijkbaar kan je op dat meer met de boot varen en dergelijke?

Iemand ervaring mee wat de moeite is daar voor natuurfotografie te doen of een gezellig dorpje te bezoeken?

Alvast dank bij voorbaat!

Steven

Re: Zwitserland - regio Brienz

www.alpenregion.ch en een wereld gaat voor je open...

Of contacteer de lokale tourist office eens :

Brienzer Rothorn lijkt me leuk : zie je wss ook nog wat F-5 en ander spul langskomen (niet op fotografie-afstand).

Freilichtmuseum Ballenberg (à la Bokrijk) is misschien leuk (zelf nooit geweest). Interlaken is wel een mooie stad om te bezoeken en je kan er tevens bij Hooters ander moois bewonderen (groetjes aan Ulli).

Als het wat verder weg mag, is hoofdstad Bern of ook Luzern wel leuk. Een bezoek aan Luzern kan je ook combineren met de Pilatus berg bij Alpnachstad.

Of gewoon vijf dagen Axalp omhoog, want daarvoor ben je tenslotte toch ginds ?
    :::: Canon :::: 1D MkII N
    :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
    :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Nog iets : Wilhelm Tell openluchtvoorstelling in Interlaken.
      Vindt plaats in het park bij Hotel Victoria.

Nog meer info over attracties in Berner Oberland vind je hier en ook op deze link.
      Last edited by Zuiderbuur; 1 augustus 2007, 18:57.
      :::: Canon :::: 1D MkII N
      :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
      :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Ik heb in een gelijkaardig topic een deel links gezet van die regio, misschien heb jij er ook iets aan?

klik

Peter

Comment

Wij zijn deze zomer ook in die buurt op vakantie geweest. Toppers vond ik de Titlis berg (Engelberg) en de omgeving van Grindelwald en Wengen. Wij gaan vaak het hooggebergte opzoeken waar je boven de boomgrens zit of in de sneeuw. In Lauterbrunnen zijn de Lauterbrunnen watervallen ook spectaculair (en zeker een uitdaging om te fotograferen vanwege het beperkte licht). Verder is de Furkapass ook heel mooi. De Brienzerzee is wel leuk om op te varen maar niet spectaculair.

Comment

Working...
          X