Geen idee of ik het hier mag posten maar las net het draadje over India en wilde gewoon eens posten wat ik meeneem op reis.
Ikzelf heb ook al een groot deel van deze aard***** bewandelt en heb steeds een essentiële reisapotheek mee (en al zeker voor India - Pakistan - Bangladesh). In vele landen zijn de meeste medicijnen gewoon over the counter verkrijgbaar. Dit vond ik geen probleem in het Midden-Oosten en Thailand, in Afrika ben ik meer sceptisch en probeer ik maar eerst mijn eigen middelen.
In mijn reisapotheek zit:
* Nurofen (smelttablet)
* Immodium (smelttablet)
* Motillium (smelttablet)
* Een breedspectrum antibioticum
* Lariam (mocht ik ook malaria hebben )
* Malarone (anti-malaria tabletten)
* Fucidin zalf die sneetjes enzo ontsmet
* Tijgerbalsem voor eventuele kneuzingen
* Voldoende pleisters
* Goeie lipbalsem om opengesprongen lippen te vermijden
* Spuiten en naalden
* Creme voor bij insectenbeten
* Tekenpincet
* Oogdruppels (of zalf)
* Stick tegen muggenbeten
* Zonnecreme waar nodig
* Schaar
Ja, het is heel wat maar alles bij elkaar toch enkel een toiletzak vol. Elk middel heeft mij ooit al eens geholpen.
Ik had graag eens geweten of anderen dit ook meenemen of misschien wel meer of minder.
Ikzelf heb ook al een groot deel van deze aard***** bewandelt en heb steeds een essentiële reisapotheek mee (en al zeker voor India - Pakistan - Bangladesh). In vele landen zijn de meeste medicijnen gewoon over the counter verkrijgbaar. Dit vond ik geen probleem in het Midden-Oosten en Thailand, in Afrika ben ik meer sceptisch en probeer ik maar eerst mijn eigen middelen.
In mijn reisapotheek zit:
* Nurofen (smelttablet)
* Immodium (smelttablet)
* Motillium (smelttablet)
* Een breedspectrum antibioticum
* Lariam (mocht ik ook malaria hebben )
* Malarone (anti-malaria tabletten)
* Fucidin zalf die sneetjes enzo ontsmet
* Tijgerbalsem voor eventuele kneuzingen
* Voldoende pleisters
* Goeie lipbalsem om opengesprongen lippen te vermijden
* Spuiten en naalden
* Creme voor bij insectenbeten
* Tekenpincet
* Oogdruppels (of zalf)
* Stick tegen muggenbeten
* Zonnecreme waar nodig
* Schaar
Ja, het is heel wat maar alles bij elkaar toch enkel een toiletzak vol. Elk middel heeft mij ooit al eens geholpen.
Ik had graag eens geweten of anderen dit ook meenemen of misschien wel meer of minder.
Comment