Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kos

Eind augustus ga ik naar Kos.

Zijn er onder jullie die er al geweest zijn? Waren er dingen die je zegt, "dat moet je gezien en gefotografeerd hebben " of gewoon interessante, mooie bezienswaardigheden, ...

laat maar weten

groetjes
    Dietrich

Re: Kos

Hey,

Ik ben verleden jaar naar kos geweest, Heel veel viel hier niet te zien

Je hebt enkele adembenemende uitzichten langs alle kanten van het eiland en wat je zeker niet mag missen zijn de dansen die ze in de dorpjes uitvoeren voor de toeristen, laat me zeggen dat ik toen wel mijn camera niet meer kon vasthouden

PS: huur daar een scooter voor een dag, suppertof met dat warme weer:-)

Veel plezier daar!!!

Comment

Lang geleden dat ik hier geweest ben, maar wat ik er nog van weet:

Kos stad is wel leuk (een paar ruines, de boom van Hippocrates, Ridderkasteel (of burcht) en de haven).

Een beetje verder ligt een heel bekende archeologische site Asklepion (oud Grieks).

Het is een leuk fietseiland: langs de kust is alles vrij vlak en het binnenland in (ook richting Asklepion) wordt het heuvelachtig.

Ik vrees dat je het dan wel een beetje gehad hebt. Aangezien wij alles toen met de fiets gedaan hebben, hebben we de andere kant van het eiland niet gezien. Met een scooter moet dat inderdaad wel goed te doen zijn.

Mvg en veel plezier.

Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Bij mij is het ook al effe geleden dat ik er geweest ben.
        Vanuit Kos stad kan je met een boot oversteken naar Turkije (Bodrum) of met een boot naar een naburig eiland zoals Kalimnos waar men leeft van de sponsvangst en visserij.
        Aan de zuid-west kust is er een warmwater bron die in zee uitkomt. Het water is er heerlijk warm en relaxend.
        Wij hebben het eiland rond gehost met een jeep 4x4 - het was de moeite om eens naar het hoogste punt te rijden en te genieten van de mooie panorama's.
        In het binnenland(je) in de kleine dorpjes kan je wel wat mooie composities tegenkomen die de moeite zijn om te fotograferen.
        Als je geen zonneklopper bent dan ben je na een weekje wel al uitgekeken op het eiland....en wind....altijd veel wind...
        Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

Comment

Reeds jaren ga ik naar de Griekse eilanden en ik moet de bovenstaande
          bemerkingen een beetje bevestigen.
          Kos is één van de dodecanesos eilanden en samen met Rhodos een van de
          meest toeristische. Dat zul je wel vlug bemerken aan de infrastuctuur neergepoot door de grote ketens.
          Er is nog weinig authentiek Grieks te beleven in Kos.
          Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je daar geen leuke kiekjes kan nemen.
          Ik veronderstel dat je vlucht reeds geboekt is, maar indien dit niet het geval is
          dan is vooral Karpathos een aanrader ( niet doorvertellen he )
          Verder ook Kassos, Tilos en Nyssiros zijn leuke eilanden.
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Hallo,
            bedankt voor de reacties. De vlucht en al is inderdaad al geboekt, maar ik zal me vast wel kunnen bezighouden.

Comment

Hoi,

sorry voor de late reactie 8-)

Ik ben 3 jaar geleden ook naar Kos geweest (10 dagen).
              Een weekje kan je je daar amuseren, 10 dagen is wat lang.

Het beste wat je kan doen is inderdaad een scooter huren.
              Ideaal is 1 dag voor de west-kant, en 1 dag voor de oost-kant.
              En rij dan zeker helemaal naar het westen. Daar is de natuur erg
              mooi en ruw.
              In het zuiden kan je dan stoppen voor de mooie zandstranden, waar
              nog geen hotels staan. (omgeving paradise beach)
              Zia is een erg mooi bergdorpje met een mooi panorama, dat je best
              bij avondval kan bezoeken.
              Kos-stad : daar kan je ook wel een dagje rondslenteren, met archeologische sites.
              Vlak buiten Kos-stad is er het Asklepion, een redelijk grote site.

Buiten Kos zelf kan je per boot een vulkanisch eiland bezoeken.
              Je kan tot helemaal beneden in de krater komen, waar je de gele salpeterzure
              bodem kan zien en ruiken. Op dat eiland is er ook een erg mooi en idyllisch klooster te zien boven op een berg.

Veel plezier in Kos !
              *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Working...
              X