Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reizen in India - Wat mee nemen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reizen in India - Wat mee nemen?

@ CanonEOS450D:

Ik heb vorig jaar een paar maanden in India rondgereisd (met een fiets dan nog wel)... In de Shoot van deze maand staat een artikel van me met reisfotografie-tips gebaseerd op die reis. Daar staan ook een aantal suggesties in van wat je kunt meenemen. Ik werk wel met Nikon, maar voor alles wat ik daar aanhaal is wel een Canon-equivalent te vinden (behalve misschien voor het off-camera flash gedeelte; daar zal je een of andere trigger of een STE-2 voor nodig hebben)...

Oh ja, en neem een draagbaar printertje mee! Het beste wat ik ooit meegenomen heb op reis (staat ook in het artikel)...
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Voor India zou ik echt niet twijfelen en de schitterende 70-200/4 IS aanschaffen. Portretten nemen in India is heerlijk en deze lens zal je op dat vlak veel plezier verschaffen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Straks naar India met 22 jongeren - Calcutta, Ranchi (& plattelandsdorpen), Varanasi, Agra, Delhi. www.lievensmissie.be
        Filip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Voor India zou ik echt niet twijfelen en de schitterende 70-200/4 IS aanschaffen. Portretten nemen in India is heerlijk en deze lens zal je op dat vlak veel plezier verschaffen.
          Als student is mn budget natuurlijk beperkt
          Daarbij trekken we rond met de rugzak (Rajastan - Varanasi) dus wil ik voor de veiligheid (diefstal of schade) en voor het gewicht geen kapitaal aan lenzen meesleuren

Vorig jaar in Thailand hebben we ook veel regen gehad en daardoor zijn heel wat foto's wat flets qua kleur (grijze hemel). Nu raadde mij iemand aan om een polarisatiefilter aan te schaffen om dit wat te vermijden, zeker aangezien we opnieuw in moessonperiode gaan.
          Welke raden jullie me aan (denkende aan het budget: +- €100)? Alvast bedankt!

Grts

Comment

om te beginnen natuurlijk 1 die past op je lenzen. ik heb vooral 52mm diameter. verder is hoe duurder meestal ook hoe beter, maar moet je zien wat het je waard is. zelf gebruik PL vooral als er veel licht is om reflecties te verminderen of om de lucht wat mooier te laten uitkleuren en niet zozeer om van een grijze dag iets te maken. ik weet zelfs niet of dat dat echt gaat. je kan ook ZW werken. bewolkt wilt zeggen zachtere schaduwen en dus meer grijstonen. wat je ook kan doen is een PL filter kopen voor je grootste frontlens en dan verloopringen zodat je dezelfde filter ook op je andere lenzen kan gebruiken
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Working...
            X