Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reizen in India - Wat mee nemen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reizen in India - Wat mee nemen?

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
    Wat betreft het huren van een taxi: niet op voorhand betalen, prijs goed afspreken (moet je de chauffeur ook zijn eten en hotel betalen? Wat als de auto panne heeft? Durf je al je bagage in zijn wagen laten als je even een tempel gaat bezoeken?) Het gebeurt wel vaker dat ze halverwege meer geld vragen of opeens ribbedebie zijn ...
    Niet overdrijven; ook in India zijn er serieuze chauffeurs en bureaus te vinden (cfr www.wegwijzer.be) waar alles vooraf schriftelijk wordt vastgelegd.
    Indien nodig bezorg ik je een adresje.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Het reistempo lag hoog dankzij het feit dat 1/3 van de overnachtingen in trein of bus was.

Het idee van die taxi staat ons echt aan, zo ben je echt vrij en win je veel tijd. We kunnen dan de trein nemen richting Varanesi om dat toch ook eens te ervaren. Wat raden jullie aan: eerste of tweede klasse? We zijn jong en niet bang om comfort op te geven (al zijn er natuurlijk grenzen )

Bikaner is geen topper, enkel als je tijd over hebt.

Slaan we ook over

Jaisalmer staat samen met Kathmandu boven aan mijn lijstje van mooiste steden die ik heb gezien. En Bundi is verrassend mooi, ook wegens (tot nog toe) het gebrek aan toerisme.

Is dit zo hard de moeite? We gingen het ook niet opnemen maar hoe meer ik erover hoor, misschien toch te overwegen.

Bedankt voor alle tips, het is een grote hulp!!

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Altijd welkom

Comment

hoe ist eigenlijk met TS (Ron Bee) niks meer van vernomen sinds 2008?
          woont ie nu in India?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Niet overdrijven; ook in India zijn er serieuze chauffeurs en bureaus te vinden (cfr www.wegwijzer.be) waar alles vooraf schriftelijk wordt vastgelegd.
            Ik overdrijf niet Vantje, dat moet jij best weten. Ik ben mensen tegen gekomen die het hebben meegemaakt dat ze halverwege de reis hun chauffeur kwijt waren. Maar dat maakt de tip die jij geeft des te nuttiger. En het wil zeker niet zeggen dat de taxi geen goed alternatief is, zeker als je met 4 bent (als al de bagage er in gaat).

Comment

tijgerreservaat wilden wij ook doen, maar dat was dicht. We zaten daar in dezelfde periode, dus ik acht de kans groot dat het dit jaar in juli ook dicht gaat zijn. Koleodad NAtional Park zijn we wel geweest. Fantastisch park!!
              Er wordt water opgepompd om een aantal poelen nat te houden. Hier heb je dan ook veel dieren samenzitten.
              Als het je echt interesseert, heb ik nog een boek: The book of Inidan Birds. De oprichter van het park heeft dit geschreven en is vergelijkbaar met de ANWB. Langs de andere kant kostte dit boek 500rs, dus zeker geen grote kost om ter plaatse zelf aan te schaffen.

8euro = 560 rs (ongeveer). De taxi zou dus de relatief grote hap uit je budget nemen! Hotel kamer telde ik op 300-400rs, eten voor hele dag nog eens evenveel (inclusief 5lwater/dag). op het einde van de reis, was ik een 250 euro 'armer', zonder het vliegticket en paspoort, maar een héél leuke ervaring rijker. Trein en bus MOET je sowieso gedaan hebben, anders ben je niet echt in India geweest.
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonEos450D Bekijk bericht
                Altijd welkom
                Hier gaat ie dan:
                Tour en taxi operator Kem Singh, www.indiahighlights.in/contact.htm
                info@indiahighlights.in
                tel +91-9811231248

Enkele euro's duurder dan de concurrentie, maar bloedeerlijk, goede service, betere wagens, betrouwbaar (contract) enzovoort.
                Ik betaalde vorig jaar 45 euro per dag voor een monovolume voor 6 personen.

Comment

Hier gaat ie dan:
                  Tour en taxi operator Kem Singh, www.indiahighlights.in/contact.htm
                  info@indiahighlights.in
                  tel +91-9811231248

Enkele euro's duurder dan de concurrentie, maar bloedeerlijk, goede service, betere wagens, betrouwbaar (contract) enzovoort.
                  Ik betaalde vorig jaar 45 euro per dag voor een monovolume voor 6 personen.
                  bellen met skype hé
                  niet met de vaste lijn, dan betaal je je blauw. zo een telefoon shop wil ook nog wel eens goedkoop zijn.

**=ol

Comment

Hartelijk dank!

Onze route begint hoe meer we lezen vast te liggen. En het verlangen stijgt ook al
                    Enkel twijfelen we nog tussen een bezoek aan Bundi OF Pushkar. Wat raden jullie aan?

Comment

Hartelijk dank!

Onze route begint hoe meer we lezen vast te liggen. En het verlangen stijgt ook al
                      Enkel twijfelen we nog tussen een bezoek aan Bundi OF Pushkar. Wat raden jullie aan?
                      BUNDI met stip indien je de massa wil vermijden.

Comment

ik zou ze, als ik terug ga (hopelijk ooit nog wel eens) beide doen, maar als je 1 van de 2 moet kiezen: BUNDI.
                        Pushkar is ook een mooi stadje, maar erg toeristisch, Bundi veel minder.
                        ik heb er mijn dagboek nog een bijgenomen:

we hebben in Bundi in 'Parihar Heritage View' verbleven. Hier kan je ook eten, het is er relatief proper en niet te duur. Je zit ook vlak bij het kasteel.

**=ol

Comment

Bundi voor mij.

Comment

Volgende maand vertrekken we naar India en graag zou ik gebruik maken van deze reis om me wat verder te verdiepen in de fotografie. Ik heb al een tijdje de CanonEos450D, maar nog steeds heb ik niet de tijd gehad eens te kijken voor een extra lens of andere accessoires.

Wat raden jullie aan qua lenzen of filters om aan te kopen?! Wat zien jullie als basics, ter aanvulling van wat ik reeds heb? En waar vind ik er aan aanvaardbare prijzen?

Thx!

Comment

Wat raden jullie aan qua lenzen of filters om aan te kopen?! Wat zien jullie als basics, ter aanvulling van wat ik reeds heb? En waar vind ik er aan aanvaardbare prijzen?

Thx!
                              Ik weet niet wat je reeds hebt. Enkel een kitlens?
                              Want op reis kan je alles gebruiken tussen de 10mm en 200mm.
                              Met 2.8 lenzen zal je het plezier hebben niet dadelijk naar hoge ISO waarden te moeten grijpen of je externe flits boven te halen (alhoewel ik die laatste ook een noodzakelijk item vind als je portretten schiet bij tegenlicht of in de schaduw). De scherpte van deze lenzen is ook een geliefd pluspunt.
                              Een portretlens met een vast brandpuntafstand kan de inhoud van je fototas ook opwaarderen indien je voorgaande lenzen reeds hebt.
                              ND of Polarisatie filters zijn zowat de meestvoorkomende filters in een fototas (en de gebruikelijke UV filter, alhoewel sommigen argumenten hebben van niet).
                              Met meer lenzen zal je ook een grotere fototas nodig hebben. En als je gaat backpacken zorgt dat onvoormijdelijk voor ongewenst gewicht.
                              Eventueel gewoon voor een 28-200mm van Canon of Tamron, of een 18-200mm van Sigma gaan ofzo en de minpunten van deze lens voor lief nemen.

Ik koop mijn materiaal meestal bij Konijnenberg. Tweedehands kan je ook op dit forum terecht, wat ikzelf ook al met tevredenheid heb gedaan.

Comment

zeker mee te nemen: een Polarisatie filter (liefst ook weten hoe het werkt )
                                als de zon schijnt zal je verstelt staan: 100is, f11 en sluitertijd richting 1/1000 als je niet oppast

f2.8 zooms en zou ik afblijven. keep it small!!

ik ergerder mij aan toeristen die liepen te zoomen en zonder ook maar iets moeite te doen een kiekje namen. als toerist die een kiekje wilt natuurlijk meer dan voldoende maar als je je wilt verdiepen in fotografie niet echt de bedoeling (denk ik dan toch).
                                Wat ik zou doen: primes. (jups f1.8, klein, goedkoop en sterk). Je hebt de pech canon te hebben, anders kon je nog echte, oude lenzen kopen waar je zonder meer mee kan gooien, afstoffen en verder foto's maken of de moderne plastic dingen daar tegen kunnen weet ik niet

zelf had ik mee (wel op fuji S2):
                                35mm f2
                                50mm f1.8
                                18-55 en 55-200

55-200 ga je meestal buiten gebruiken en tenzij je een moeson bui over je kop krijgt (zorgt dat je hoog en droog staat) is er licht genoeg in juli om met 200mm vlot uit de hand te werken. voor binnen had ik de primes mee. zou ik opnieuw moeten gaan, zou ik de 18-55 vervangen door een UWA (8mm of iets) en de 55-200 door een 300 of 400mm prime om wat beestjes te schieten.

Waar ga je trouwens? hoe lang? ...
                                en nog een belangrijke: georganiseerde groepsreis of met een paar vrienden of alleen ... dit maakt ook veel verschil voor wat mogelijk is fotografisch.

ik heb wat foto's op mijn site staan, maar ik vond het zelf wat tegenvallen qua foto's, waarschijnlijk omdat ik nogal wat last had van de warmte (45°C in de schaduw is warm) en niet zo van rondreizen houdt (telkens een dagje acclimatiseren nodig).: http://india.tyrr.be/

**=ol

Comment

Working...
                                X