Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reizen in India - Wat mee nemen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reizen in India - Wat mee nemen?

Oorspronkelijk geplaatst door RonBee Bekijk bericht
    We zullen overal twee of drie dagen zijn, met reizen bij. In praktijk heb je dus maar een dag ter plaatse.
    Als je met lokaal transport reist (zeker 2de klasse treinen), da's ook boeiend en fotogeniek, dus fotografisch gezien zeker geen "verloren tijd" .

Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Ik heb ondertussen alweer een ticket naar Delhi op zak voor maart volgend jaar.
      Aha, goed nieuws. En waar ga je deze keer naartoe?

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
        Aha, goed nieuws. En waar ga je deze keer naartoe?
        Rajastan met het ganse gezin (vrouw en 2 kinderen). Bedoeling om communiefoto's van de kleinste te maken...
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik zie dat hier veel India kenners aan het woord zijn geweest .
          Wat ik mij nu afvraag is , met welk reisagentschap jullie die reis maken .
          Of regelen jullie ter plaatse alles zelf .
          Zelf zou ik heel graag naar India gaan omdat de straatfotografie mij geweldig aanspreekt en ik heb schrik dat wanneer ik een georganiseerde reis boek bij een reisagentschap ik de helft van het schone weer niet zal zien .
          Ik wil de platgetreden touristische paden niet bewandelen maar gelijk krisd in een eerdere reactie al aanhaalde , de achterbuurten bezoeken of de kleine dorpen .

Comment

@ noliko: zie pm.
            Moraal van het verhaal: geen agentschap nemen .
            Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
              @ noliko: zie pm.
              Moraal van het verhaal: geen agentschap nemen .
              Kris
              Wijze woorden. Gewoon gaan en pluk de dag. Lukt altijd.

Comment

geweldige vakantie daar, je begrijpt pas na een paar maanden wat je daar allemaal ziet.

voor meer info en een reisverslag kan je altijd een kijkje nemen op mijn website

http://www.peter-mia.tk

veel plezier daar.
                Camera : nikon D90 (1/7/2010) met (Nikon 18/200 VR) vervangen door Tamron 18/270.

http://www.peter-mia.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                  Ik zie dat hier veel India kenners aan het woord zijn geweest .
                  Wat ik mij nu afvraag is , met welk reisagentschap jullie die reis maken .
                  Of regelen jullie ter plaatse alles zelf .
                  Zelf zou ik heel graag naar India gaan omdat de straatfotografie mij geweldig aanspreekt en ik heb schrik dat wanneer ik een georganiseerde reis boek bij een reisagentschap ik de helft van het schone weer niet zal zien .
                  Ik wil de platgetreden touristische paden niet bewandelen maar gelijk krisd in een eerdere reactie al aanhaalde , de achterbuurten bezoeken of de kleine dorpen .
                  Ik merk hier een zekere drempelvrees om individueel naar India te gaan. Je moet je dat vooral niet aantrekken, het is voor de meesten even slikken wanneer ze daar de eerste keer arriveren (zeer dikwijls in het midden van de nacht). Het is echter een zeer gemakkelijk land om individueel in rond te reizen, tenminste als je een mondje Engels spreekt.
                  Indien je er voor terug zou schrikken om met het openbaar vervoer rond te reizen (wat op zich een unieke ervaring is), weet dan dat je zeer gemakkelijk wagens met chauffeur kan huren (althans in de meer toeristische gebieden) voor vrij democratische prijzen. Op die manier kom je in allerlei kleine dorpjes/stadjes waar je wanneer je wilt kan stoppen om te fotograferen.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Dus, op de vraag "Wat mee te nemen?": een portie durf en een Lonely Planet.

Comment

Gewoon een vliegticket boeken naar Delhi en eventueel een guesthouse/hotel voor de eerste nacht(en). Die mensen kunnen u dan ook komen afhalen aan de luchthaven, wat toch wel makkelijk is (zeker als je 's nachts aankomt).
                      De rest van de reis kan je alles per openbaar vervoer doen. Vooral de slaaptreinen 2e klas zijn een ideaal vervoermiddel (comfort en veilig), en je verliest weinig tijd.
                      In Delhi zullen verschillende reisorganisaties een rondreis voorstellen met auto en chauffeur, soms aan scherpe prijzen. Wij hebben het niet gedaan en waren er héél blij mee. Het reizen per openbaar vervoer leert je altijd meer over het dagelijkse leven van de Indiërs, en je hebt de volledige vrijheid. Probeer zoveel mogelijk de trein te nemen ipv de bus, want vele bussen zijn de naam 'deluxe' zeker niet waard, om over de stuurmanskunsten van sommige chauffeurs nog maar te zwijgen.
                      1 nadeel: treinen zijn regelmatig volgeboekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart D'Haenens Bekijk bericht
                        Gewoon een vliegticket boeken naar Delhi en eventueel een guesthouse/hotel voor de eerste nacht(en). Die mensen kunnen u dan ook komen afhalen aan de luchthaven, wat toch wel makkelijk is (zeker als je 's nachts aankomt).
                        De rest van de reis kan je alles per openbaar vervoer doen. Vooral de slaaptreinen 2e klas zijn een ideaal vervoermiddel (comfort en veilig), en je verliest weinig tijd.
                        In Delhi zullen verschillende reisorganisaties een rondreis voorstellen met auto en chauffeur, soms aan scherpe prijzen. Wij hebben het niet gedaan en waren er héél blij mee. Het reizen per openbaar vervoer leert je altijd meer over het dagelijkse leven van de Indiërs, en je hebt de volledige vrijheid. Probeer zoveel mogelijk de trein te nemen ipv de bus, want vele bussen zijn de naam 'deluxe' zeker niet waard, om over de stuurmanskunsten van sommige chauffeurs nog maar te zwijgen.
                        1 nadeel: treinen zijn regelmatig volgeboekt.
                        Toch wel een bedenking hierbij.
                        Je kan in India alles per openbaar vervoer doen, maar het blijft soms een tijdrovende aangelegenheid en het brengt je enkel van A naar B. Onderweg zie je enorm veel en zelfs nog meer dan in de 'toeristische trekpleisters'. Een fotograaf zal dit als vrij frusterend ervaren dat hij al die mooie dingen aan het raampje van een bus of trein ziet passeren. Dit kan ik niet als 'volledige vrijheid' omschrijven
                        Het huren van een taxi met chauffeur is vrij betaalbaar en in sommige gevallen zelfs goedkoper als je met een paar mensen samenreist. Reken op zo'n 30 euro per dag. De chauffeur slaagt er dan meestal nog in om goedkopere en betere overnachtingen te versieren dan een platgetreden Lonely Planet advies.
                        Ik heb indertijd het diepe Zuiden bereisd in een zeer vermoeiende aaneenschakeling van bussen, treinen en riksja's. Nadien heb ik voor mijzelf uitgerekend dat diezelfde reis mij in totaal amper 125€ had meer gekost in een taxi zonder zorgen.
                        Het openbaar vervoer leert je inderdaad heel veel, maar voor een fotograaf vind ik het té beperkend.

Comment

Klopt inderdaad wat Vantje zegt. Beide manieren van reizen hebben zowel voor- als nadelen. Je moet voor jezelf uitmaken wat het belangrijkst is.

Comment

Ik ga straks voor de derde keer terug en het is inderdaad zo dat reizen met een trein soms frustrerend kan zijn. Je ziet mooie plekken aan je voorbijgaan, maar voor grote afstanden raad ik het toch aan, om tijd te besparen. (al is dit ook wel relatief soms, vertragingen van een paar uur zijn niet ongewoon ) Voor kortere afstanden, bv van Delhi naar Agra raad ik dan weer een 'taxi' aan, dan kan je makkelijk eens stoppen in Mathura bijvoorbeeld. Het enige echte voordeel naast het tijdsverschil is dat je met reizen per trein een nacht in de trein doorbrengt waardoor je die tijd 'nuttig' besteed met slapen.
                            Ik boek ook steeds enkel mijn vliegtuig en mijn eerste nachten in een hotel van de stad waar ik aankom. Ik heb nu het geluk dat de eigenaar van het hotel ,waar ik in Delhi altijd ga, een goed en niet zo'n duur reisbureau heeft. Daarenboven is hij betrouwbaar (wat soms wel eens anders kan zijn, heb er een gehad in Varanasi die mij verderhielp naar Calutta, en dat was afzetterij). En ik ben daar al enkele dagen met dezelfde chauffeur op stap geweest. Zo weten ze al wat ik verwacht te zien en helpen ze me verder met het zoeken naar hotels etc zodat ik al mijn tijd in het fotograferen kan steken.

Neem de tijd in de plaatsen waar je aankomt, er is zoveel te zien en te beleven. Maar neem genoeg medicatie mee!!! want ik heb twee jaar terug samengewerkt met een journaliste en die is een twee weken buiten strijd geweest door een gebrek aan inentingen en medicatie. Vooral als je in de kleinere dorpen en steden komt is dit wel aan te raden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cash Bekijk bericht
                              Ik heb nu het geluk dat de eigenaar van het hotel ,waar ik in Delhi altijd ga, een goed en niet zo'n duur reisbureau heeft. Daarenboven is hij betrouwbaar (wat soms wel eens anders kan zijn, heb er een gehad in Varanasi die mij verderhielp naar Calutta, en dat was afzetterij).
                              @Cash - Wil je ons dit adresje delen in Delhi?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                                @Cash - Wil je ons dit adresje delen in Delhi?
                                Ik heb je de emailgegevens doorgestuurd via pm.

Comment

Working...
                                X