Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bezienswaardigheden in Normandie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bezienswaardigheden in Normandie

hebben jullie tips voor bezienswaardigheden in normandie?
    ik heb er al een aantal via 't net gevonden,maar meer is beter,kwestie van de intressantste over te houden!

thx
    grts; M

Re: normandie

Je zou in ieder geval eens de belangrijkste plaatsen van de geallieerde invasie kunnen bezoeken (de stranden, Arromanches, Caen, Pegasus bridge, Pointe du Hoc, Sainte-Mère-Eglise, Brécourt manor... zijn maar enkele van de plaatsen die een grote rol hebben gespeeld), en er zijn talloze musea met soms spectaculaire collecties. Ook het Amerikaanse oorlogskerkhof in Colleville-sur-Mer vlak achter Omaha Beach is met zijn 70 hectare echt de moeite.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Alles wat al vermeld was zeker, alsook in het N boven Cherbourg schitterende uitzichten rondom ondermeer Nez de Jobourg etc.
      merg

Comment

Pont de Normandie zal ook wel lukken zeker?

Normandië is vooral een heerlijke doorreisstreek op weg naar... Bretagne

Zeker Cap Fréhel niet missen, één van de indrukwekkendste plekken in Bretagne en vlakbij Normandië. Zo één van die plekken waar alle foto's tekort schieten.

Mont St-Michel, oorlogsstranden edm kan je allemaal op één dag zien en via de kust naar Bretagne rijden, daar waar het pas écht mooi wordt

Comment

Mont St Michel (nét buiten Normandië) moet je meemaken van zonsopgang tot -ondergang. Ook vanwege de getijden en hun weerspiegelingen.
          Rouen is nog niet vermeld met zijn pitoreske steegjes, oude huisjes, kerken en kathedraal. De 'abdijroute' als je tijd over hebt.
          En Etrétat ... mooie kliffen en grotten waar je doorheen kan wandelen van het ene strand naar het andere.
          Dit zijn zowat de alternatieven als je niet van WO II houdt.

Comment

Ik ben er dit jaar nog voor 4 dagen geweest en ik moet eerlijk toegeven dat ik wat teleurgesteld was.

Wat echter wel de moeite was:

Etretat: enorm mooie kliffen, trek hier gerust een aantal dagen voor uit als je puur voor fotografie naar normandië trekt. Let wel op dit stadje is ENORM touristisch dus vermijd het tijdens de weekends.

Mont-Saint-Michel: tsja, spreekt voor zich, veruit de grootste trekpleister van Normandië en terecht. Puur voor de fotografie zou ik er een aantal dagen vertoeven om zeker te zijn dat ik een mooie foto bij zonsondergang heb

Als je enorm geïnteresseerd bent in WO II dan is Normandië echter wel de moeite (Arromanches-les-bains en het Amerikaanse oorlogskerkhof in Colleville-sur-Mer, de vele musea)
            Canon EOS 7D
            Canon EF-S 10-22mm USM - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/4L USM
            Canon Speedlite 580EXII

Comment

Doe de smokkelaars(route)wandeling en krijgt schitterende kapen te zien!
              Ook de Cotentin en Cap de la Hague is prachtig én rustig.
              Barfleur is dan weer een heel leuk haventje met heerlijke visrestaurantjes

Hier vind je een voorsmaakje : http://www.panoram-art.com/portfolios.htm
              Last edited by Dynax7d; 17 juli 2007, 15:32.
              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Even dit oude topic ophalen, maar kan iemand me vertellen hoeveel tol je ongeveer betaald tot Normandie?
                Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Re: Bezienswaardigheden in Normandie

in julie naar wissant geweest zeker de moeite
                  ong.265 km geen tol te betalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                    Even dit oude topic ophalen, maar kan iemand me vertellen hoeveel tol je ongeveer betaald tot Normandie?
                    Op deze link je vertrek en aankomstplaats ingeven en je weet hoeveel tol je betaalt, en je krijgt er gratis deTotal stations bij

7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

Working...
                    X