Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor Tanzania

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tips voor Tanzania (off-topic)

En wat is volgens jou de oplossing?

Dat we wat zuiniger zouden mogen zijn, is evident. Maar dat verandert niks aan wat ik zeg; we zijn met teveel (hoe zuinig we ook zijn).

Comment

Re: Tips voor Tanzania

En nu weer terug on-topic graag!
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

In november ga ik naar Tanzania, serengeti..ngorongorro etc..
        Ik geloof dat een telelens een must is in een dergelijke omgeving. Aangezien ik anders niet veel toepassingen zie voor een dergelijke lens is mijn vraag:
        Welke betaalbare, handelbare lens zouden jullie aanraden voor mijn Alpha 300?
        Beauty is in the eye of the beholder
        a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

Comment

Zonder de Sony reeks echt goed te kennen en lees dat je graag nog wat geld op je bankrekening wil na het kopen van je lens denk ik dat volgende een waardig iets zal zijn:
          De Sony 70-300 aan €745

Echt een lichtscherpe lens a la f2.8 moet je zeker niet (maar mag altijd ). Het is echter ook zo dat je imho ook niet de goedkoopste lens neemt. De reis op zich zal een ervaring op zich zijn en terugkijkend op een mooi album is natuurlijk . Liever dan toch een goeie middenklasse lens aan te kopen.

Comment

Safari is duur, evenals telelenzen. Velen zweren bij de Sigma 50-500 als enig betaalbaar (= 1000 euro) teleobjectief met goede resultaten.
            Op safari moet dit wel een heel handige lens zijn met een aangenaam bereik. De geringere lichtsterkte is uiteraard de keerzijde van zo'n lens.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Safari is duur, evenals telelenzen. Velen zweren bij de Sigma 50-500 als enig betaalbaar (= 1000 euro) teleobjectief met goede resultaten.
              Op safari moet dit wel een heel handige lens zijn met een aangenaam bereik. De geringere lichtsterkte is uiteraard de keerzijde van zo'n lens.
              De bigma is ook mijn trouwe compagnon als ik op safari ga. Ooit wordt die wel eens vervangen maar toch nog eerst andere prioriteiten.

Comment

Dank voor de reacties mensen. De Bigma lijkt me wel interessant.Verleden jaar in Kenya heb ik ondervonden dat zels kort na zonsopgang er voldoende licht aanwezig is. Het grote bereik is natuurlijk ook meegenomen.
                Ik lees hier echter op het forum dat lenswissels op safari zoveel mogelijk vermeden moeten worden. Een tweede boddy (alpa 200) met de 300 van sony heb ik voor ongeveer dezelfde prijs als de 50 -500. Of kom ik op safari tekort met 300mm?

Comment

Eigenlijk zal je altijd mm tekort komen op safari maar als je niet voor de vogels gaat maar voor het grote wild en je hebt een goeie gids (essentieel) dan zou een 300mm toch al iets zijn.
                  En ja, lenzen wisselen is naar mijn mening not done wanneer je in de ngorongoro of serengeti bent want het stof dat daar rondvliegt is fenomenaal (zoals eigenlijk over in Afrika). Dus mijjn raad: hou het bij 1 lens tenzij je een lenzenwissel binnenkamers kan doen.

Comment

Gewoon mijn ervaring even over Zuid-Afrika en Kenia.
                    Wanneer ik het nodig achte ging er bij mij een ander lens op, waarom neem je anders al die lenzen mee Is er stof, inderdaad, in zuid -afrika viel dat nog zeer goed mee, maar in Kenia is het wat anders.Maar een goede borstel kan wonderen doen.(alle dagen in de tent.....)

De hoeveelheid licht viel soms wel wat tegen, bewolkt lichte regenavond safari's
                    zie vb http://www.pbase.com/luc_meynaerts/image/86683775
                    exif 1/60s f/4.0 at 500.0mm iso800

Grootste probleem was het stilhouden van de camera niet tegen staande we maar met 4 personen in het voertuig zaten inlc. de gids.
                    Al mijn foto's zijn gemaakt met door gebruik te maken van een rijstzak.
                    Motor niet af = geen foto maken , honderd keer moeten vragen aan de gids , in het busje = geen foto maken

Het ergste wat me over komen is , crash van geheugen kaart, gelukkig was het de back up kaart, dus raad ik je aan om regelmatig te wisselen van toestel.

Maar al bij al is het een zeer mooi land waar je zeker zal van genieten
                    Veel succes ermee.
                    Nieuwe website

Comment

Vorig jaar in Kenya had ik niet de tijd om op safari te gaan maar toch een daguitstap naar Shimba Hills gedaan in zo'n minibusje. Ik had mijn toen Finepix 9600 mee maar had veel moeite om scherp te stellen. Toch denk ik van de Fuji als tweede cam mee te nemen en de Bigma aan te schaffen voor de a300. Hartelijk dank voor de goede raad.
                      Hierbij een voorbeeldje, genomen met de finepix op volle zoomsterkte. Denken jullie dat de kwaliteit acceptabel is?

Comment

Je zal met je A300 veel scherpere foto's kunnen nemen dan wat je nu met je Fuji gedaan hebt, het antwoord zal je zelf zeker kunnen invullen

Comment

De dag voor de afreis komt nu wel snel dichterbij..5 november.
                          Heb dan toch na wilkken en wegende Bigma aangeschaft.
                          Veel tijd om er mee te oefenen heb ik niet meer. Alle sugesties in dit verband zijn uiteraard welkom. Heb iets aan een beanbag om uit zo'n 4x4 te fotograferen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loukas Bekijk bericht
                            Heb iets aan een beanbag om uit zo'n 4x4 te fotograferen?
                            Zeer veel!! Bij ons werd die voorzien door de safari-operator. Vraag er dus misschien eens naar? Zorg wel dat ie groot genoeg is om je bigma op te leggen.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Hoi Loukas.
                              Mocht je Ngorongoro aandoen probeer dan zeker van op de rimm met een groothoek foto's te maken van het prachtige panorama. Bedenk wel dat het dikwijls zeer mistig is op de rimm (boven) en het dus niet altijd mogelijk is om panorama foto's te maken. Eens je de krater ingaat wordt het zicht beter en beter. Er zijn verschillende stoppunten om foto's te maken en anders vraag je maar om vanuit het serenahotel enkele kiekjes te schieten. Loop door de receptie rechtstreeks naar het grote terras met uitzicht op de krater.
                              Veel plezier daar !!

Comment

Hoi,

ik ga pas volgend jaar van Cape Town via Namibie naar de Vic Falls.
                                Mijn materiaal : 2 x Nikon D300, waarvan op de ene een Bigma,
                                en op de andere de 18-200 VR van Nikor.
                                Die 18-200 ga ik zeker houden, maar ik zoek iets om mijn Bigma te vervangen
                                in iets lichtsterker. Hebben jullie ideeen ? Budget is +/- 1000 euro + verkoopprijs van bigma.

A ja, en ik werk niet met geheugenbanken (zo weinig mogelijk stroomvreters meepakken).
                                Ik zal een 32 Gb aan geheugenkaartjes meepakken (4x8Gb). Dat moet hopelijk genoeg
                                zijn voor 24 dagen.

Goeie reis !
                                *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Working...
                                X