Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor Tanzania

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tips voor Tanzania

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht

A ja, en ik werk niet met geheugenbanken (zo weinig mogelijk stroomvreters meepakken).
    Ik zal een 32 Gb aan geheugenkaartjes meepakken (4x8Gb). Dat moet hopelijk genoeg
    zijn voor 24 dagen.

Goeie reis !
    No way. Koop er maar het dubbel. Ik meen het. Bedank me later maar.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
      Hoi,

ik ga pas volgend jaar van Cape Town via Namibie naar de Vic Falls.
      Mijn materiaal : 2 x Nikon D300, waarvan op de ene een Bigma,
      en op de andere de 18-200 VR van Nikor.
      Die 18-200 ga ik zeker houden, maar ik zoek iets om mijn Bigma te vervangen
      in iets lichtsterker. Hebben jullie ideeen ? Budget is +/- 1000 euro + verkoopprijs van bigma.

A ja, en ik werk niet met geheugenbanken (zo weinig mogelijk stroomvreters meepakken).
      Ik zal een 32 Gb aan geheugenkaartjes meepakken (4x8Gb). Dat moet hopelijk genoeg
      zijn voor 24 dagen.

Goeie reis !
      Ik ben 2 jaar geleden vanuit Cape Town naar Noord-Namibië (Etosha) gereisd.

32 GB op een D300 genomen in Raw levert amper 1250 beelden op; dat is zeer weinig, wetende dat je heel wat wildlife zult zien. En dan gaan de beelden verschrikkelijk snel. Ik zou toch zorgen voor wat meer geheugen, ofwel een image tank. Reken gerust op zo'n 2000 à 2500 beelden...

De Bigma is omwille van de zoomrange zonder meer een zeer handige lens voor wildlife, maar ik kan inderdaad begrijpen dat deze kwalitatief niet aan de hoogste normen voldoet.

Ik heb mijn Nikon 300/4 AFS meegenomen met een TC 14E en ik kan je garanderen dat dit duo gewoonweg fantastische beelden oplevert.
      De 300/4 is al vanaf f4 subliem te noemen, met de converter heb je nauwelijks verlies en het geheel biedt je al een heel deftig bereik.
      De 300/4 AFS kost zo'n 1200 euro, de TC14E zo'n 350 euro.
      In die prijsklasse ga je optisch niets beters vinden.

Bovendien zal je merken dat geduld, goede positie en observatie veel belangrijker zijn dan heel grote milimeters. Het loont om 1 volledige dag aan 1 goede drinkplas stil te staan met een goede 300mm, dan rond te rijden als gek met en veel te missen met eender welk objectief.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Heb iets aan een beanbag om uit zo'n 4x4 te fotograferen?
        Als je met een busje met open dak tot je beschikking hebt is een beanbag zeer handig, maar met de open range rover kun je er niets mee beginnen, ook uit de open trucks zal het werken met beanbag niets worden.
        Janus.
        Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
        Enkele van mijn foto's

Comment

Dus dat wordt uit de hand fotograferen..
          Beauty is in the eye of the beholder
          a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

Comment

Working...
          X