Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

China reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: China reis

    Oorspronkelijk geplaatst door Uytterhoeven Bekijk bericht
    Kwal op stokjes denk ik niet dat ze hebben, maar wel overheerlijke inktvis op stokjes.
    Hoewel ik me 100% aansluit bij je andere opmerkingen, weet ik niet hoe het zit met de kwallen. Ik heb het geluk om op een boogscheut te wonen van een nieuwe Chinese supermarkt. Ik kook dikwijls Aziatisch dus is het best handig om daar mijn verse ingrediënten te halen. Het is ook telkenmale een ontdekkingstocht. Ik pluis iedere keer weer alle rekken en diepvriezers uit op zoek naar nieuwe exotische dingen. Een paar weken geleden werd mijn aandacht getrokken door 500gr diepgevroren eendentongen (maar soit, wij eten ook ossentong, het zag er enkel nogal komisch uit) en ontdekte ik ook grote glazen bokalen met gezouten kwallen in. Vermits deze duidelijk niet als decoratie bedoeld waren vermoed ik toch dat ze op één of andere manier in het keelgat verdwijnen.

    Ik ben trouwens blij te vernemen dat het gerochel het laatste decenium blijkbaar is afgenomen.

    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

    Comment


    • #17
      Re: China reis

      Hier een kleine infosite:

      Klik

      Morgen het vertrek

      Comment


      • #18
        Re: China reis

        Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
        Hoewel ik me 100% aansluit bij je andere opmerkingen, weet ik niet hoe het zit met de kwallen.
        Mijn vrouw eet zeer graag kwal. Ze kunnen daar een heerlijk gerecht mee maken. Het is kwal met soyasaus. Redlijk eenvoudig, maar wel lekker. Kwal koken kun je niet, het is immers vooral water en na het koken is de struktuur verdwenen.
        Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
        Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

        Comment

        Working...
        X