Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op reis...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op reis...

Hallo,

ik heb vrijaf genomen van 6 april tot en met 9 april. Ik kan al wel vertrekken op de 5de vanaf een uur of 17.

My question is: wie heeft leuke ideeën om op korte reis te gaan? Leuke locaties, ... low budgets, ... en ga zo maar door. Alle info is welkom!

Het zal Parijs worden en wellicht nog door tot Normandië. Nog tips en/of wetenswaardigheden??? Alles is welkom!!!
    Last edited by peterfoto; 18 maart 2007, 20:27. Reden: aanvulling

Re: Op reis...

normandië,
    Daar zijt ge vrij snel.

Comment

Met Ryan Air geraak je voor zo'n 100€ in enkele europese steden, vanaf Charleroi of Eindhoven.
      Naar Londen bvb, kost je 62€ van zaterdag tot maandag vanaf Eindhoven. Check het zelf maar eens http://www.ryanair.com/site/EN/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Met Ryan Air geraak je voor zo'n 100€ in enkele europese steden, vanaf Charleroi of Eindhoven.
        Naar Londen bvb, kost je 62€ van zaterdag tot maandag vanaf Eindhoven. Check het zelf maar eens http://www.ryanair.com/site/EN/
        Moet je bij Ryanair niet boeken met een creditkaart? Zo ja...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lethalbyte Bekijk bericht
          normandië,
          Daar zijt ge vrij snel.
          Hmmm... Normandië... wereldoorlogen... iets houdt me tegen. Overtuig me van het tegendeel.

Comment

creditkaart, inderdaad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
              Hmmm... Normandië... wereldoorlogen... iets houdt me tegen. Overtuig me van het tegendeel.
              Deze link misschien
              The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                of deze link, er is veel meer dan oorlog http://www.sologstrand.nl/vakantie-f.../normandie.htm

Comment

zie ook mijn topic http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=150848
                  Dit gaat nièt over Parijs en maar een klein beetje over Frankrijk, maar misschien krijg je meer goesting in een reisje in het binnenland?
                  Het voordeel aan de Ardennen (vooral de wouden rond St-Hubert) vind ik dat je ook bij regenweer (niet denkbeeldig in april) nog mooie wandelingen (en foto's) kan maken. Ook Petit Suisse (Müllerthal) in Luxemburg is zéér mooi (onlangs werden hier nog een paar zeer mooie foto's gepost uit die streek), en ook bij regenweer zeer goed te bewandelen dankzij de dichte bossen. Best wel statiefje meenemen ivm licht.
                  De Hoge Venen zijn ook best mooi bij regenweer (die desolaatheid! dat haastige geklater van die veenbeekjes!) maar in de talrijke open vlaktes heb je natuurlijk geen bescherming tegen regen, wind, hagel of sneeuw. Bij slecht weer dus enkel voor de doorzetters met goeie waterdichte kleren (en schoenen!) en een waterdichte fotorugzak.
                  Je doet wat je wil natuurlijk, maar ik vind persoonlijk Parijs het mooist (zeg maar: prachtig) in de zomer, en niet zo een aanrader bij regenweer. In Londen regent het dan omzeggens weer altijd, die stad is vergroeid met miezerig weer, dat is natuurlijk ook een optie. Moet je wel nog om Engelse ponden naar de bank... dank u madam Thatcher.

Misschien kan je toch ook eens kijken bij een lokaal reisbureau of ze geen last-minute-citytrips hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                    zie ook mijn topic http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=150848
                    Dit gaat nièt over Parijs en maar een klein beetje over Frankrijk, maar misschien krijg je meer goesting in een reisje in het binnenland?
                    Het voordeel aan de Ardennen (vooral de wouden rond St-Hubert) vind ik dat je ook bij regenweer (niet denkbeeldig in april) nog mooie wandelingen (en foto's) kan maken. Ook Petit Suisse (Müllerthal) in Luxemburg is zéér mooi (onlangs werden hier nog een paar zeer mooie foto's gepost uit die streek), en ook bij regenweer zeer goed te bewandelen dankzij de dichte bossen. Best wel statiefje meenemen ivm licht.
                    De Hoge Venen zijn ook best mooi bij regenweer (die desolaatheid! dat haastige geklater van die veenbeekjes!) maar in de talrijke open vlaktes heb je natuurlijk geen bescherming tegen regen, wind, hagel of sneeuw. Bij slecht weer dus enkel voor de doorzetters met goeie waterdichte kleren (en schoenen!) en een waterdichte fotorugzak.
                    Je doet wat je wil natuurlijk, maar ik vind persoonlijk Parijs het mooist (zeg maar: prachtig) in de zomer, en niet zo een aanrader bij regenweer. In Londen regent het dan omzeggens weer altijd, die stad is vergroeid met miezerig weer, dat is natuurlijk ook een optie. Moet je wel nog om Engelse ponden naar de bank... dank u madam Thatcher.

Misschien kan je toch ook eens kijken bij een lokaal reisbureau of ze geen last-minute-citytrips hebben...
                    Londen staat al op het programma later dit jaar. Een tijdje geleden was ik al eens in de Ardennen, voor een gedeelte de beschrijving die je meegeeft. Het wordt alleszins Parijs tenzij ik inderdaad een goeie last-minute richting zon vind en indien Parijs te nat, dan doe ik mijn laarzen aan en richting Normandië.

Comment

opaalkust!
                      cap gris nez, blanc nez en het hinterland ervan. Is een dik uur voorbij nieuwpoort, en het kan er prachtig licht hebben. de kustlijn en de ontelbare bunkers moeten wel leuke beelden geven.
                      http://www.effieweg.tk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
                        opaalkust!
                        cap gris nez, blanc nez en het hinterland ervan. Is een dik uur voorbij nieuwpoort, en het kan er prachtig licht hebben. de kustlijn en de ontelbare bunkers moeten wel leuke beelden geven.

We will check this one out!

Comment

Ideaal foto land……. Tja voor dieren ga naar Afrika, de mensen in west Afrika vinden het niet leuk als je een foto van ze maakt ( hun ziel wordt dan gestolen).
                          In Azië hebben mensen meestal geen probleem als je een foto van ze maakt.
                          Ik ben net terug uit Madagascar, en daar vindt de bevolking het zelfs een eer om op de foto te mogen.

Kijk eens op www.reizigerssite.com
                          De laatste 2 vakantie staan er nog niet op (Senegal en Madagascar)
                          Sony A55,Tamron 28-75mm F/2.8, Tokina 60-300,Sigma 18-35
                          www.reizigerssite.com

Comment

Op reis... geweest!

Vrijdagmorgen vertrokken naar Parijs en daar verbleven tot zondagmorgen, daarna via de RN13 naar Le Mont-Saint-Michel. Prachtig dagen achter de rug. Foto's volgen binnenkort!

Comment

Working...
                            X