Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handbagage in vliegtuig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Handbagage in vliegtuig

Heb zelf ook nooit problemen gehad, alleen ben ik dit keer gewaarschuwd voor mijn handbagage voor mijn trip naar China. Hier wordt aangegeven max 1 stuks van 5 kilo. Controle in China schijnt tegenwoordig erg streng te zijn. Dit in tegenstelling tot hongkong, had twee stuks handbagage van totaal 10 kilo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
      Heb zelf ook nooit problemen gehad, alleen ben ik dit keer gewaarschuwd voor mijn handbagage voor mijn trip naar China. Hier wordt aangegeven max 1 stuks van 5 kilo. Controle in China schijnt tegenwoordig erg streng te zijn. Dit in tegenstelling tot hongkong, had twee stuks handbagage van totaal 10 kilo
      De 5 kg-regel staat inderdaad op verschillende websites, maar wordt in de regel zelden toegepast. Ik heb verleden jaar verschillende binnenvluchten genomen in China en had 12 kg handbagage; geen problemen gehad.
      KLM is op dat vlak één van de ergste.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

vertrekken deze zomer naar Tanzania met KLM . 22 kg max denk ik ; voor binnenlandse vlucht ginder 15 kg samen met handbagage , hoe we dat gaan oplossen weet ik niet...
        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
          vertrekken deze zomer naar Tanzania met KLM . 22 kg max denk ik ; voor binnenlandse vlucht ginder 15 kg samen met handbagage , hoe we dat gaan oplossen weet ik niet...
          Een vriend van ons maakt elk jaar hetzelfde mee. Hij maakt ook "verre" reizen, Vietnam, Borneo, China, Peru, Zimbabwe, Alaska, Nieuw Zeeland.....
          Hij vertrekt hier met 15 kgr en heeft dan uiteraard nergens problemen. Eenvoudig toch
          Als ik zie waarmee ze soms die binnenlandse vluchten uitvoeren begrijp ik dat er niet te veel bagage in mag .

Comment

Zou zowat mijn nieuw speelgoedje Westcost Apollo 28" willen uittesten met kleurgels, maar
            hoe zit dat met de statieven- het kriebelt om mijn Carbon statief mee te nemen. . .
            Hoe vervoeren jullie die in het vliegtuig, in de bagage >in een pc buis of? ?? Want iedereen weet hoe dat er gegooid word met de bagage -

Comment

Statief gaat mee in de koffer, tussen de kleding, maar wel netjes opgerold in badlakens. Overige camera spullen en MBP gaan mee in een rugzak.

Comment

Op de site van Lowepro staat er bij elke rugzak die mee mag als handbagege Airplane carry one.
                Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Vermits een statief een potentieel wapen is gaat het hier ook in de koffer, netjes in het midden tussen de kleding. Sinds het ter ziele gegane Pan Am mijn de kop van mijn statief er af kreeg letten we nog beter op hoe alles verpakt zit.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Sorry jongens maar ik blijf toch wat ongerust... ik zit met de allergrootste Lowepro zak en vrees dat die zo al niet mee mag > weegt opzich zelf al 4kg? laat staan wat lensen en 1 body met batterijpack. dus de body aan mijn hals! Heb onderwijl zo'n klein fototas gekocht waar ik mijn 2 580 exII speelite flitsers insteek > met of zonder batterijen ?? Begrijp ik het goed dat in de "bagage" ook geen batterijen mogen?

Ik kijk uit naar jullie antwoord als ervaren foto"trekkers",

mvg

Frederik

Comment

Ik heb zelf nog nooit problemen ondervonden met batterijen in de handbagage. Ik heb steeds een extra batterij voor mijn camera bij en een aantal AA cellen voor mijn GPS. Tel dan nog de batterijen die in GSM en draagbare zendontvanger zitten.....

Aan de andere kant heeft mijn collega al wel een paar keer last gehad (Indie/Nepal).

Kwestie van gewicht van de handbagage, dat is nog nooit gewogen (en gelukkig maar).
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Oei statieven zijn "slechts" 90 cm lang en geen enkele zak waar die in kunnen!?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
                          ik zit met de allergrootste Lowepro zak en vrees dat die zo al niet mee mag > weegt opzich zelf al 4kg?
                          Ik los het steeds zo op:
                          - Voor het transport naar het land van bestemming, gebruik ik een Kiboko bag
                          - Voor het transport in het land van bestemming, gebruik ik een Lowepro Super Trekker AW II

De Super Trekker steek ik in mijn koffer.

Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                            Ik los het steeds zo op:
                            - Voor het transport naar het land van bestemming, gebruik ik een Kiboko bag

Sven
                            Sven, die Kiboko intrigeert mij wel. Nog nooit van gehoord.
                            Op het net blijken de ervaringen positief; wat is jouw ervaring met deze tas en waar heb je ze gekocht?

Comment

zopas terug na een 14daagse in de Lofoten. Zowel de heen- en terugvlucht met SAS naar Oslo en dan lokale SASvlucht naar Bodo. geen enkel probleem gehad met fotozak.
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                                zopas terug na een 14daagse in de Lofoten. Zowel de heen- en terugvlucht met SAS naar Oslo en dan lokale SASvlucht naar Bodo. geen enkel probleem gehad met fotozak.
                                En vanaf Bodo? Auto gehuurd ?

Comment

Working...
                                X