Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handbagage in vliegtuig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Handbagage in vliegtuig

Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
    Ik neem als handbagage een 13kg zware LowePro Phototrekker EN een zwaar Gitzo statief mee. Nog nooit problemen gehad en nog nooit mijn handbagage laten wegen. Vermijd wel als de pest de volgende luchthavens: London en Frankfurt. Steek geen kleine schroevendraaiertjes en ook geen reservebatterijen in de rugzak. Die worden geconfisceerd.

Goeie reis,
    Philippe
    www.wildeyes.be

Hallo hallo ik vroeg me af dat zwaar statief waar je overspreekt stak dat ook gewoon in je rugzak dan? En ze doen ook niet moeilijk over de kop die er opzit op je statief? het is omdat ik deze zomer ook voor eerste keer met het vliegtuig mijn fotomateriaal ga meenemen en liefst statief ook vandaar mijn vraag. En nog iets die extra batterij in je gewone bagae dat ingechekt wordt is dat dan een probleem? Alvast bedankt

Marie-Rose

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marie-Rose Bekijk bericht
      Hallo hallo ik vroeg me af dat zwaar statief waar je overspreekt stak dat ook gewoon in je rugzak dan? En ze doen ook niet moeilijk over de kop die er opzit op je statief? het is omdat ik deze zomer ook voor eerste keer met het vliegtuig mijn fotomateriaal ga meenemen en liefst statief ook vandaar mijn vraag. En nog iets die extra batterij in je gewone bagae dat ingechekt wordt is dat dan een probleem? Alvast bedankt

Marie-Rose
      Nope, rugzak op de .... rug en statief in de hand. Maar die tijden zijn dus afgelopen. Je dient je statief nu in je ingecheckte bagage te steken.

Batterijen en schroevendraaiertjes in je ingecheckte bagage steken is geen probleem want dan kan je er toch niet meer aan om een te doen ontploffen. Let wel op met allerlei brandstoffen in je ingechekte bagage. Gas en vloeibare brandstoffen zijn strikt verboden. Heb zelfs problemen gehad met een LEGE brandstoffles omdat hun detectoren dat "geroken" hadden. Die fles werd in beslag genomen, zelfs nadat ik ze ondersteboven hield om te bewijzen dat ze leeg was. Niet leuk als je net voor het instappen je naam hoort afroepen om je naar desk huppeldepup te reppen om verantwoording af te leggen . Het positieve was dan wel dat je een kijkje kon werpen op die indrukwekkende scanners waar je ingecheckte bagage doorheen gaat.

Groetjes en alvast goeie reis gewenst
      Philippe
      beeldbank www.arterra.be
      persoonlijke site www.wildeyes.be
      Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

Comment

ik ga binnenkort met ryanair naar spanje, ik zou graag mij fotorugzak meenemen het gaat om een lowpro dryzone 200. weet er iemand hoe streng ryanair, is de rugzak is iets grote dan de opgegeven maten van ryanair

alvast bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carol1 Bekijk bericht
          ik ga binnenkort met ryanair naar spanje, ik zou graag mij fotorugzak meenemen het gaat om een lowpro dryzone 200. weet er iemand hoe streng ryanair, is de rugzak is iets grote dan de opgegeven maten van ryanair

alvast bedankt
          Ben in 10/2006 met Ryanair naar Valladolid gevlogen met Mini Trekker AW en al mijn materiaal mee. Collega had een Nature Trekker AW II bij (ongeveer zo groot als Dryzone, dacht ik). Niemand lag er bij de check-in wakker van.

Heb wel deel van mijn materiaal in fotovest geduwd als voorzorg voor indien ze handbagage zouden wegen.
          :::: Canon :::: 1D MkII N
          :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
          :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

ben vorig weekend op reis naar lissabon geweest met nen lowepro trekker, niks van problemen gehad (enkel in de winkel in de luchthaven omdat het alarm constant afging door men camera), zaten 8 reservebatterijen in en hebben ze niks op gezegd, gewicht was een 9kg ofzo.. heb gevlogen met tap portugal, douane in brussel was ook vriendelijk (aangezien de sluiting van mijne riem toch van metaal was ) en in het terugkeren zelfs niks van problemen gehad zelfs niet met men riem
            Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

Heeft er iemand ervaring in het gebruik met een fotovest van het merk BILLINGHAM, andere ervaringen in het gebruik van fotojasjes zou ik ook graag vernemen.

Alvast bedankt.

Comment

Ryanair is zéééér streng. Ze doen gewoon belachelijk om de reizigers te pesten.

Ik heb mensen gezien die hun handbagage in die metalen bakken die aan de checkin staan moesten duwen. Ze moesten erin kunnen af het mocht niet mee. Je ziet daar geregeld koffers beschadigd raken doordat ze niet in dat hekwerk kunnen.
                De bedoeling van Ryanair is dat als je handbagage niet aan de eisen voldoet (1cm is genoeg) moet je het inchecken als gewone bagage en dan kost het ....€. Dat is nu juist waar Ryanair zijn winst tracht goed te maken. Goedkope vluchten aanbieden maar proberen geld te slaan uit de kleinste details.
                En alles moet in de handbagage! zelfs de handtassen voor de vrouwen. Dus geen toestellen rond de hals.... vergeet het maar.
                Ik spreek van de checkin in Charleroi. In Valladolid (Spanje) daar kon je zo door de checkin.
                Het zijn dus vooral de spanjaarden die naar hierkomen, die ginder goed door de controle geraken, maar als ze teruggaan......

Comment

Juist, Ryanair is streng maar nog altijd spotgoedkoop.
                  Je moet nu eenmaal afwegen.
                  Ofwel wil je first class vliegen met quasi ongelimiteerde bagage bij de 'gereputeerde' maatschappijen, maar wees dan ook bereid het veelvoud te betalen van Ryanair.
                  Ik slaag er nog altijd in citytrips te maken met enkel en alleen handbagage: netjes binnen de limieten. Voordeel: goedkoop, snel en vooral handig.
                  Zelfs intercontinentaal reis ik licht; 13 kg bagage voor 3 weken China + een zak fotogerief.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik vertrek volgende dinsdag met Iberia op reis (naar Valencia)
                    volgens hun site zou ik gewoon met mijn minitrekker (met 30D + flitser + 70-200)als handbagage, 1D met 24-105 rond mijn nek en laptop in een beschermhoes op het vliegtuig kunnen.
                    is er iemand die dit kan bevestigen?
                    Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

• Re: Handbagage in vliegtuig

Oorspronkelijk geplaatst door Philip-t Bekijk bericht
                      ik vertrek volgende dinsdag met Iberia op reis (naar Valencia)
                      volgens hun site zou ik gewoon met mijn minitrekker (met 30D + flitser + 70-200)als handbagage, 1D met 24-105 rond mijn nek en laptop in een beschermhoes op het vliegtuig kunnen.
                      is er iemand die dit kan bevestigen?
                      Minitrekker (of Computrekker) zijn nimmer een probleem; vallen altijd binnen de maximale afmetingen. Het toegelaten gewichten kan je inderdaad wat opkrikken door een camera rond je nek te hangen.
                      Moet zeker lukken.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Weliswaar buiten dit onderwerp :
                        Binnenkort kan je Ryanair zelfs betalen als een beetje overgewicht hebt :

Comment

ben de eerste week met Ryanair naar Spanje gevlogen en geen probblemen gehad, noch op heen- noch op terugreis. Niemand omgekeken naar de grote van de handbagage of ze ook maar gewogen. Wel de grote bagage gewogen. Maar denk dat dit beetje afhankelijk is van de stemming waarin ze verkeren. En ze spreken zichzelf tegen: staat op de website dat je met medereiziger het totaalgewicht niet mag delen, en mij vroegen ze om mijn bagage samen met die van mijn vrouw samen op de band te zetten.....zeker is zeker denk ik en je aan de opgegeven waarden houden.
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

Comment

Toen ik onlangs vertrok naar de Dominicaanse Repl in Zavemtem zag ik dat rechtover ons op een vlucht van Delta de grootte van de handbagage werd gekontroleerd aan de hand van een rechthoekig iets waar je handbagage moest in passen !!!

Toen ik terugkwam van de Dominicaanse Repl hebben ze bij ons alle bagage eerst afzonderlijk en dan tesamen gewogen (niet de handbagage). Wij zaten met 2 kg overgewicht en na wat zagen lieten ze ons toch door zonder extra te betalen (Vlucht met XL) Ik had in 1 valies 28 kg zitten en ook hierop reklameerde ze.
                            Een geluk dat ze toen niet mijn handbagage hebben gewogen want daarin zat 9kg gewicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Juist, Ryanair is streng maar nog altijd spotgoedkoop.
                              Je moet nu eenmaal afwegen.
                              Ofwel wil je first class vliegen met quasi ongelimiteerde bagage bij de 'gereputeerde' maatschappijen, maar wees dan ook bereid het veelvoud te betalen van Ryanair.
                              Ik slaag er nog altijd in citytrips te maken met enkel en alleen handbagage: netjes binnen de limieten. Voordeel: goedkoop, snel en vooral handig.
                              Zelfs intercontinentaal reis ik licht; 13 kg bagage voor 3 weken China + een zak fotogerief.
                              As je een gom meeneemt, kom je met minder nog toe.

Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Vorig jaar ben ik met Ryanair naar zweden gevlogen en ik had mijn rugzak + volle fotozak mee. Er werd niets op gezegd, al vertrok ik wel uit eindhoven.

Nu heb ik al enkele mails gekregen dan ik alles in 1 koffer moest hebben en binnen de 10 kilo.... Zeer spijtig, maar dan kan ik enkel mijn 5D + 24-105 meepakken. Dat weegt al genoeg, hopelijk kan ik nog wat kleren erbij steken

Comment

Working...
                                X