Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

golf van biskaje - walvissen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: golf van biskaje - walvissen

Ben zot van walvissen en daarom probeer ik er elk jaar toch ergens te spotten.
    net terug van hermanus in zuid-afrika. Daar kan je gewoon vanop het strand de walvissen (Southern Right Whale) zien spelen in het water. We hebben daar springende en met vin pletsende walvissen gezien. één maal zelf een walvis die 20min niets anders deed dat staart uit water steken en tegen het water kletsen. Prachtig spectakel. Heel veel foto's kunnen nemen en tijd genoeg gehad.
    Dus als je ooit op je gemak foto's wilt maken, that's the place to be (enkel tussen juni en november).
    In canada zie je ze ook zo zwemmen zoals iemand schreef, die zie je nog veel gemakkelijker omdat ze spierwit zijn (beluga).
    In alaska gezocht en gezocht naar walvissen maar niet te vinden, toen kregen we een tip dat we een overzetboot naar een eiland moesten nemen en ja ja hoor daar zaten de humpback wales
    In ijsland zitten er ook heel wat zien (blauwe vinvis) en die kan je enkel zien als je ze zoekt met de boot
    succes met de opnames en bedankt voor de natuurpunt-tip

Comment

KAIKOURA -Nieuw Zeeland (zie elders in dit subforum). Gans het jaar, verscheidene soorten.
      DVC

Comment

Even een beetje off topic.

De Golf van Biskaje ... een oude naam van onze weerman Armand Pien geweest. Er kwam altijd wel iets van de Golf van Biskaje onze richting uit met uitzonderingen van walvissen, (en dan heb ik het nog niet over de straalstroom waar Armand het ook altijd over had inclusief weerkaarten met deze erop getekent )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Even een beetje off topic.

De Golf van Biskaje ... een oude naam van onze weerman Armand Pien geweest. Er kwam altijd wel iets van de Golf van Biskaje onze richting uit met uitzonderingen van walvissen, (en dan heb ik het nog niet over de straalstroom waar Armand het ook altijd over had inclusief weerkaarten met deze erop getekent )
          kan ik van meespreken, op zeil-doortocht naar Brazilie ook wat prullen meegemaakt met dat weersgedoe daar, trouwens als je in La Coruña aankomt en je praat met andere zeilers heeft 8 op de 10 wel een of andere vorm van (al dan niet grote) schade opgelopen

walvissen heb ik helaas maar 1 keer gezien (niet in Biskaje wel bij het naderen van Porto Santo) maar wel ben ik regelmatig vergezeld geweest van dolfijnen
          en fotograferen vanop een zeilschip is niet evident
          de dolfijnen zwemmen overal tegelijk onder en voor je schip heen (wel steeds opnieuw een ongelooflijk mooie ervaring) maar die jongens fotograferen is niet evident
          polaroid is dus noodzaak
          een goedkoper toestel zou ik ook aanraden
          ik ga zelf niet echt graag met mn materiaal over boord hangen (opspattend zout water, kans op laten vallen etc)

ik hoop dat de draadstarter ons enkele mooie foto's meebrengt !
          Last edited by Basile; 25 maart 2010, 00:39.
          Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

Comment

Working...
          X