Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reistips voor weekendjes en daguitstappen - gebundeld!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reistips voor weekendjes en daguitstappen - gebundeld!

Aanvulling/reactie op CaHor:
    Ik ben in Bouillon geweest toen het er wildfeesten waren, toen was het zoeken om rond een uur of 8 nog een restaurantje te vinden. Ik kan me dus voorstellen dat het in de zomer inderdaad aangewezen is om te reserveren - of op hotel te gaan, hotels houden bij grote drukte vaak plaatsen voor hun gasten vrij.

Tips voor Opa:
    een kameraad van mij (Gert) is verlekkerd op de Gaume. Naar aanleiding van mijn komend weekend vroeg ik hem tips, dit is wat hij te mailen had:

Tja, de Gaume is fantastisch. Het is te zeggen: het hangt ervan af wat ge verwacht. In de Gaume zijn geen spectaculaire bezienswaardigheden te ontdekken. De natuur is er des te schoner. Ge kent mijn adoratie voor de as St Cecile - Chassepierre - Florenville - Rossignol - Tintingy. Schone ruime dorpen die heel afwijken van de gesloten Ardense dorpen. En het is een microklimaat. Het is er gemiddeld een graad of twee warmer dan in de rest van België. De Gaume is gewoon op goedvallen uit de velden intrekken en wandelen... Voor de ene is er niks te beleven, voor de andere is het een paradijs.
    Mij lijken ook Montquintin en Torgny interessant, google er eens op.

Comment

Stefaan bedankt, ik heb ondertussen ook al op google rondgekeken en wat gevonden. Het lijkt me een mooie streek om te wandelen. Nu nog een paar goede adressen vinden om lekker te eten en hopen op een beetje goed weer.
      Heb voor twee weken in juni geboekt Vallee de Rabais in Virton.
      Ik kan niet fotograferen daarom moet ik Photoshop leren.
      Member of Han Fan Clan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Opa Bekijk bericht
        Ik ga in juni voor twee weken naar de Gaume, in de buurt van Virton.
        Heeft er iemand tips voor wandelingen of bezienswaardigheden in deze streek?
        Ook tips waar men lekker kan eten zijn welkom.

Opa,
        Dag "opa",
        een tijdje geleden dat ik deze thread nog kunnen onderhouden heb...
        ivm jouw vraag: bezoek zeker Torgny, zuidelijkste dorp van België. Prachtige wandelomgeving ook, als je niet op een inspanninkje kijkt.
        Abdij van Orval vond ik niet zó enorm geweldig (je bezoekt enkel de ruïnes en je hebt wel een zicht op de nieuwe abdij, maar zo imposant vind ik het niet). Wèl de moeite: Villers-devant-Orval, de tijd lijkt in de 19e eeuw stilgevallen daar. Als je een mooie wandeling wil doen: http://www.escapades.be/esca/parcours/avioth/orval.htm MAAR: vergeet dat stuk door het bos (vanaf "Juste après la station-service..." tot aan de kerk van Villers-dt-Orval) => je volgt gewoon die asfaltbaan tot in het dorp, wandel eens rond in het dorp, je moet dan wel een stukje terug over de baan waarlangs je gekomen bent. Dit is de baan die bedoeld wordt met: "on arrive face à un lavoir. Prendre la route sur la gauche".
        Dit is de aangewezen streek om te wandelen, koop best een wandelboek, of wandelkaarten in de toeristische dienst.
        Ook leuk om eens te doen als je nog een uurtje over hebt: het dorpje Williers in Frankrijk. Bestaat uit één straat. Er moet nog ergens een archeologische site zijn maar daar heb ik niet goed genoeg naar gezocht.

Comment

Stefaan, bedankt.
          opa
          Ik kan niet fotograferen daarom moet ik Photoshop leren.
          Member of Han Fan Clan

Comment

Dit is een indrukwekkend overzicht aan info.

Bedankt Stefaan

Comment

Eén van de mooiere plekjes van Frankrijk vind ik, Cap Blanc-Nez(de mooiste van de 2) / Cap Gris Nez (is wel een tijdje gesloten geweest omwille van de veiligheid, ik weet niet of de rost nu opnieuw toegankelijk is).

Het zijn twee rotsen. Het strand bestaat uit keien (vloed) en zand (eb).
              De graanvelden die leiden naar de top van de rotsen zijn gewoonweg prachtig.

Je kunt er met de auto naar toe en mooie rondritten doen met de fiets. Naast Cap Blanc-Nez heb je ook een klein dorpje Wissant.

Het ligt op een goed uur rijden vanaf de Franse grens.

Comment

schopje

Comment

Nog een schopje

Weet je ik mis iets, mijn voorkeur gaat uit naar musea en oude kastelen
                  Ben op zoek naar zo een gids of iets dergelijk.
                  Bedoeling is dag uitstappen maken met vrouwtje en daar wij van oude dingen houden.
                  Heb ergens eens een boek gevonden van het jaar stilletjes over een kastelenroute
                  Maar dat was nog voor ze de autostrade hebben uitgevonden,
                  zijn er mensen die weten of er nog iets in die aard te verkrijgen is maar dan met een modern jasje dus met de autostrades er op deze keer

Comment

Inmiddels is dit topic al meer dan 22000 keer bekeken - het zal nog even duren voor mijn eigen lijst zoveel bezoekers heeft. Aanvullingen blijven welkom, in beide overzichten.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                    X