Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kertbal in hartvorm???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kertbal in hartvorm???

Ik weet dat er hier krakken aanwezig zijn in photoshop. Dus hoop ik dat er iemand mij kan helpen.

Voor een kerstkaartje te maken zou ik graag een kerstbal in de vorm van een hartje in een boom hangen. Op dit hartje zou ik graag 2 portretten van de kindjes zetten. Hiervoor zou ik het PS effect "filter/distort/spherize" gebruiken. Of zijn er betere manieren???

Een hart tekenen valt nogal wel mee, maar hoe geef ik dit zowel het effect van de kerstbal en de glans van glas.

Of heeft er mss iemand een hoge resolutie foto van een glazen hartje?
    In google en via de zoekfunctie van dit forum, kom ik voorlopig niet ver

Wie kan mij helpen?

mvg
    Stef

Re: kertbal in hartvorm???

Stef,

Ik ben er bijna zeker van, dat je bij Google>>afbeeldingen>>christmas heart, vast wel iets vindt dat je zoekt....

Suc6!

Grtz,Fabienne
    Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F@bke
      Stef,

Ik ben er bijna zeker van, dat je bij Google>>afbeeldingen>>christmas heart, vast wel iets vindt dat je zoekt....
      Ik had gezocht op "heart glass" en bekwam inderdaad een heleboel afbeeldingen. Het probleem is dat deze slechts enkele pixels groot zijn. Niet echt geschikt dus voor een fotobewerking. Zeker niet in mijn geval omdat ik naar een out of bound wil.
      Hetzelfde probleem wanneer ik zoek via "christmas heart".

Toch bedankt voor je reactie.
      Stef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sony
        slechts enkele pixels groot zijn
        Kies je wel voor 'Large images'?

Comment

Ik snap niet goed hoe je dat wil doen met die kerstbal en die foto's. Als je foto's 100% dekkend op de kerstbal kleeft, verlies je automatisch een groot deel van de transparantie van de kerstbol. Of breng je de portretten binnenin de kerstbol, zodat je door het transparante hart de portretten ziet? Is het hart (kerstbol) transparant of gekleurd, en welke kleur dan?

Maar een hartje kan je gerust zelf maken. Ik heb het eens vlug voorgedaan, en als voorbeeld een rode kerstbol genomen.

Eerst neem je een foto van de kerstbol, die je grossomodo vervormt tot een hart met het 'liquify'-filter in Photoshop. Daarna sleep je het naar een masker van een hart (vorm teken je in Ps of illustrator), waar je het bijwerkt.

Wellicht zijn er nog andere manieren, maar dit is er één van.

Comment

Thx Maniac, ik ga je werkwijze deze avond direct toepassen op een zilverkleurige bol.

Comment

Working...
            X