Re: TIFF : 8bit vs 16bit
Ik durf er toch voor wedden dat het ook bij heel veel effectplugins/apparaten is hoor, en het is daarop dat ik doelde. Kan nog altijd lichtelijk verwarren met iets gerelateerd, want lig al wel een tijd stil op dat vlak... Wat ik er vroeger over gelezen heb, is het daar idd mbt het minimaliseren van afrondingsfouten. Als ge zelf iets van prof. effectplugins kent moet ge toch direct weten wat ik (eventueel verkeerd) bedoel. Het gaat er m.i. om dat alvorens er eventueel zware en hele reeksen van effecten worden toegepast, dat de audio even naar een hogere bitsomgeving wordt overgesampled, en terug. Allez, zo begrijpt het beter, maar voor lichte effecten is het ook
Soit, hier is de quote van Bruce Fraser uit Hoofdstuk 1:
"...but correct exposure in the digital realm means keeping the highlights as close to blowing out, without actually doing so, as possible. In this regard, it's worth emphasizing that the on-camera histogram shows the histogram of the conversion to JPEG: a raw histogram would be a rather strange-looking beast, with all the data clumped at the shadow end, so cameras show the histogram of the image after processing using the camera's default settings.
Most cameras apply a fairly strong S-curve to the raw data so that the JPEGs have a more filmlike response, with the result that the on-camera histogram often tells you that your highlights are blown when in fact they aren't."
Oorspronkelijk geplaatst door stefken
Soit, hier is de quote van Bruce Fraser uit Hoofdstuk 1:
"...but correct exposure in the digital realm means keeping the highlights as close to blowing out, without actually doing so, as possible. In this regard, it's worth emphasizing that the on-camera histogram shows the histogram of the conversion to JPEG: a raw histogram would be a rather strange-looking beast, with all the data clumped at the shadow end, so cameras show the histogram of the image after processing using the camera's default settings.
Most cameras apply a fairly strong S-curve to the raw data so that the JPEGs have a more filmlike response, with the result that the on-camera histogram often tells you that your highlights are blown when in fact they aren't."
Comment