Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's laten afdrukken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's laten afdrukken

Ik vroeg me af of er bepaalde voorwaarden verbonden zijn aan het laten afdrukken van digitale foto's.

Als ik de foto's bewerk met een programma (bv. Corel Paint Shop Pro X) en dan opsla op het SD-kaartje kan mijn fototoestel de foto niet meer weergeven, maar het fotolabo kan de foto nog wel afdrukken of niet?

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt.

Groeten van een leek in de digitale fotografie.

Re: Foto's laten afdrukken

ik had hetzelfde voor met een panoramafoto, op mijn toestel kwam op de plaats van de foto een geel vraagteken te staan en een melding als ik deze wou bekijken, maar volgens het labo is dat normaal, als ie op het kaartje staat kunnen zij hem afdrukken is wat zij zeggen
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Ik zou er wel op letten dat je hem terug wegschrijft ( op het kaartje ) in JPG formaat.

Maar waarom stuur je ze zelf niet door vanaf je PC, er zijn toch genoeg online afdrukcentrales
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik heb zelf nu een paar foto's ingescand via PS met flatbedscanner en opgeslagen in JPEG.Had de negatieven niet.Op cd-rom gezet en laten afdrukken op fotopapier.Geen probleem.Enige probleem zou kunnen zijn als je een multi-sessie cd gebruikt (Nero),dat dit niet zou ingelezen kunnen worden.Op een RW zou dit geen probleem geven.Alhoewel ik zelf al problemen gehad heb met lezen van RW op een andere cd-lezer.Valt uit te proberen.
        In ieder geval;als je opslaat in JPEG,kan dit ingelezen worden en afgedrukt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
          Ik zou er wel op letten dat je hem terug wegschrijft ( op het kaartje ) in JPG formaat.

Maar waarom stuur je ze zelf niet door vanaf je PC, er zijn toch genoeg online afdrukcentrales
          Een collega zou de foto's laten afdrukken, dus kan ik ze niet doorsturen naar zo'n afdrukcentrale.

Voor persoonlijke foto's zou ik het wel eens willen proberen.

Aan allen, dank voor de antwoorden. Nu kan ik met een gerust hart de foto's bewerken en laten afdrukken.

Comment

Working...
          X