Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil ts RAW D70 En D70S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil ts RAW D70 En D70S

Is er een verschil tussen het open van RAW bestanden gefotografeerd met een NIKON D70 en NIKON D70S ???
    Ik krijg de RAW bestanden gemaakt met de D70S niet geopend in Photoshop CS. Of wat doe ik verkeerd?

Rudi

Re: Verschil ts RAW D70 En D70S

Oorspronkelijk geplaatst door Rudike
    Is er een verschil tussen het open van RAW bestanden gefotografeerd met een NIKON D70 en NIKON D70S ???
    Ik krijg de RAW bestanden gemaakt met de D70S niet geopend in Photoshop CS. Of wat doe ik verkeerd?

Rudi
    Voor de NEF's van de D70s en CS is er inderdaad een andere plugin nodig heb ik gehoord, CS2 heeft die plugin standaard dacht ik.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Enig idee waar, hoe en ...

Rudi

Comment

Eigenlijk is het enige probleem dat Adobe Camera Raw 2 het type camera niet herkent aan de hand van de EXIF-data. Camera Raw 3 is wel in staat de D70s te herkennen, maar die plug-in werkt alleen met CS2. Als je een EXIF-editor hebt die met NEF-bestanden kan werken, kun je (naar ik heb vernomen) het cameratype wijzigen en dan werkt het blijkbaar wel. Maar dat heb ik zelf niet uitgeprobeerd... alleen horen zeggen... klok horen luiden... klepel hangt... je kent dat wel.

Groeten, Miriam

Comment

Toch raar dat heel wat mensen problemen hebben om NEF-bestanden te openen.
          Ik heb Nikon View 6 (6.2.6) en die heeft een plug-in geïnstalleerd voor mijne Photoshop 7 (!), weliswaar enkel in 8-bits en het is niet supersnel maar het werkt wel goed.
          Ik kan mijn NEF-foto's dus rechtstreeks openen in PS 7 en bewerken. EXIF informatie wordt helaas niet mee ingeladen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Traveler
            Toch raar dat heel wat mensen problemen hebben om NEF-bestanden te openen.
            Ik heb Nikon View 6 (6.2.6) en die heeft een plug-in geïnstalleerd voor mijne Photoshop 7 (!), weliswaar enkel in 8-bits en het is niet supersnel maar het werkt wel goed.
            Ik kan mijn NEF-foto's dus rechtstreeks openen in PS 7 en bewerken. EXIF informatie wordt helaas niet mee ingeladen.
            Dat komt doordat je niet met Camera Raw van Adobe werkt. De plug-in die Nikon View installeert, biedt overigens heel erg weinig instellingsmogelijkheden. Je kunt er NEF-bestanden mee openen in Photoshop (eigenlijk is het meer 'importeren in photoshop') maar daar is ook alles mee gezegd. Camera Raw 3 biedt zeer uitgebreide mogelijkheden om alles uit je NEF-bestanden te halen dat er in zit.

Groeten, Miriam

Comment

Camera RAW 3 wat moet ik me daar bij voorstellen, heb intussen om verder te kunnen werken de Nikon View geinstalleerd, doch dit heeft inderdaad geen mogelijkheden

Rudi

Comment

Working...
              X