Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwart-wit met één element in kleur.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwart-wit met één element in kleur.

allemaal,

Kan er iemand mij vertellen hoe je bij de omzetting van je fotos in CS naar zw één element in kleur laat staat? (Historisch penseel? )

Dank voor de hulp

Re: Zwart-wit met één element in kleur.

1 element = een deel van de foto vermoed ik?
    Een schoen of teddyneer bvb?

open de foto en maak er een kopie van.
    Zet de ene om in ZW/W en dan terug in kleur.

Plaats dan in een nieuwe laag de ZW/W boven de kleur en gom het deel ZW/W dat je in kleur wil uit... Je kan het deel ook met een selectietool isoleren.

Veel suk6!
    IKKE
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Comment

Zou je misschien kunnen; ik verkies echter te werken via omgekeerde selectie, omdat je dan veel nauwkeuriger kan werken (bvb haartooi)
      Het vergt wel tamelijk veel tijd om die nauwkeurige selecties te maken (geschikt kanaal kiezen, kanaal copiëren, apply image, brush in overlay-mode, enz...)
      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Beiden bedankt ... ik probeer het uit ...

Comment

lees even de tips op bd, staat perfect uitgelegd (eveneens de search maakt dat duidelijk)

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Voor mij is de beste manier nog steeds de volgende:
            - laag dupliceren
            - duplicaat in zwart/wit omzetten (tot hier hetzelfde als loloboy )
            - Nu gebruik ik nooit de gom maar maak ik nu gebruik van een masker om het deel van de onderste laag weer zichtbar te maken.

Het voordeel van een masker t.o.v. de gom of een selectie is dat je het masker kunt blijven aanpassen tot je heel tevreden bent. Je kunt dit masker ook met behulp van verschillende middelen creeeren.
            Je kunt bv eerst een selectie maken om al een basis te hebben en deze dan verder bijwerken met het penseel. Het is ook heel gemakkelijk om een 'uitschieter' weer bij te werken.

Bij bepaalde situaties (ik gebruik deze methode voor bijna al het 'retouche'-werk) kan je ook grijswaarden gebruiken in het masker zodat je deels de onderste en deels de bovenste laag zichtbaar hebt.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Working...
            X