Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tekst op foto in "handschrift": hoe? QImage?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tekst op foto in "handschrift": hoe? QImage?

Ik zie dat sommigen onder jullie op foto's (ter copyrightbescherming ?) een melding afdrukken, meestal jullie eigen naam.
    Ik zou graag iets soortgelijks doen en heb hierover wat vraagjes:
    - Ik wil als font een handschrift gebruiken. Kunnen jullie me een bepaald font aanraden? Wat gebruiken jullie en hoe ziet het resultaat er uit? Hoe doe je het? Kan je de tekst 'transparant' maken zodat hij niet té veel opvalt?
    - Liefst van al zou ik deze tekst als laatste stap toevoegen in mijn printprogramma (QImage), zodat mijn originele foto niet gewijzigd wordt en ik kan zien hoe groot de tekst is. Zonet heb ik met QI geprobeerd een "annotated text" toe te voegen, maar ik kan blijkbaar niets wijzigen aan font, fontgrootte en plaatsing vd tekst.
    Elk antwoord wordt hogelijks gewaardeerd; alvast dank!
    mijn fotosite

Re: tekst op foto in "handschrift": hoe? QImage?

Jan, ik zou dat gewoon via PS doen, gewoon een tekstveld als leyer. Heb je alles ondercontrole : font, transparantie, grootte.

Daarna saven ams jpg (welke USM gebruiken ??) en dan afdrukken.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ik zou dat gewoon met idimager doen. Open de eind-foto en klik op het blauwe bolletje met een A erop. Je kunt daar alles instellen zoals fonts, grootte, kleuren, posities, tekstkaders en meer...

Hier vind je handgeschreven fonts:
      Archive of freely downloadable fonts. Browse by alphabetical listing, by style, by author or by popularity.

Comment

Havezet,
        Zoals gewoonlijk lag het antwoord voor mijn neus, op mijn pc!
        Je prog bevat zoveel mogelijkheden dat ik ze niet allemaal vind!
        Een probleempje nog: de handschriften die ik gedownload heb, heb ik in c:\windows\fonts gezet, maar toch vind ik ze niet terug als te kiezen font (noch in idimager, noch in ps7)
        Ook de mogelijkheden (doorschijnend, omlijnd,...) en hun combinatie in id moet ik nog eens goed uitzoeken.
        Is het ook mogelijk met id om 'buiten' het fotovlak een effen wit of gekleurd kader toe te voegen, waarop je dan ook tekst zet. Ik veronderstel van wel met de optie kaders?
        mijn fotosite

Comment

Je moet nieuwe fonts niet zomaar in de folder fonts zetten.

Ga naar uw Fonts folder en open dan bestand. Daar heb je de optie "nieuw lettertype instaleren ".

en browsen naar waar up lettertype is opgeslagen..
          PS gebruikt de fonts die daar in zijn opgeslagen. Dus als het er instaat moet het ook te gebruiken zijn met PS

Ik hoop dat dit wat hielp

Groetjes B

Comment

blijkbaar heb ik erover gekeken of zo
            want nu staan ze er wel bij
            blijkbaar moest mijn pc er een nachtje over slapen
            mijn fotosite

Comment

Working...
            X