Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paddestoel

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• paddestoel

Ik heb een bewerking gemaakt van een paddestoel foto.

met PSP 7.

Eerst twee lagen , een grijswaarden en toen de paddestoelen uitgegumd.

Is dat de normale methode?

het origineel staat hier

Gaarne uw ongezouten mening

groetjes
    André Barnier
    SONY DSC RX10IV 24-600mm
    http://www.pbase.com/abarnier

Hoi ABarnier,
    Persoonlijk vind ik de tweede beter omdat bij deze de kleuren van de paddestoelen iets beter uitkomt.
    Greets
    Silver

http://www.silver.web-log.nl

Comment

Als u doelt op of dit de manier is om kleuren uit een z/w foto terug te halen dan is dat er een ja. Of dat het de normale manier is zou ik niet zeggen. Er zijn namelijk meerdere manieren die allemaal wel aardig gelijk staan qua efficientie.

Of dat het de foto ten goede komt vind ik niet, misschien dat wat meer constrast in de z/w helpt maar ik zou het gewoon ik kleur laten.

Comment

Ik vind de kleurfoto hier ook beter. De andere lijkt me te grijs.
        When I'm not here, I'm out of focus.

Pentax K10D en Pentax *ist D

Comment

selecteren is goed gedaan, maar de tweede foto 'verbleekt' letterlijk bij de eerste.

of om maar te zeggen: dit truukje werkt niet altijd, dat zie je goed als iedereen het begint toe te passen.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

kleine opmerking toch:

tussen de paddestoelen door kan je nog een stukje achtergrond zien (2x),
            ik zou hiervan ook de kleur omzetten naar grayscale om het geheel af te maken.

en op de paddestoel links onder, er boven op ligt nog een naald (of een takje?), dat half grijs is en half gekleurd. ik zou het helemaal grijs proberen maken.
            Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Comment

Working...
            X