Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hoe krijg ik volgende foto goed? Ik heb al met perspective zitten spelen maar krijg precies geen realistisch resultaat. Zou graag de juiste stappen min of meer beschreven zien.
In PS kan je eerst de hele foto selecteren, dan onder Edit klikken op Transform en vervolgens "Distort" selecteren.
Je kan dan aan alle zijden van de foto beginnen trekken (hier bvb links en rechtsboven) totdat de lijnen op de muur recht staan. Er is veel kans dat je de mensen terug wat moet uitrekken (hier midden-boven selecteren en naar boven trekken) om terug normale lichaamsproporties te bekomen.
Er bestaan ook plugins om je foto's te corrigeren voor lensvervorming, bvb PTLENS is er zo eentje. Je kan deze Photoshop plugin hier gratis downloaden.
Je zal wel met de originele kleurfoto moeten werken, want zo lust mijn PC jouw foto niet.
Beauty need only be a whisper Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST
Als je een DSLR gebruikt dan kan je bij DxO Sw kopen die de distortion van uw camera en lens automatisch aanpast. Er is een probeer versie van 30 dagen om dat eens te testen.
Ze hebben misschien alle lenzen in hun arsenaal zitten.
Vervorm je foto zo dat alle lijnen recht staan, ga daarna naar filter en kies vervorm -> bol, vervorm de foto met +60%, je komt wel beeld in de hoeken te kort, dat heb ik met zwart gevuld.
"Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
Member of Han Fan Clan
Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl
En dat terwijl ik jouw foto nu juist bijzonder knap vind...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Niks aan doen, ik moet kariboe hier bijtreden. deze foto behoeft geen bewerking.
Vind het nu ook goed, maar is voor een groep en de zanger staat in het midden, ik weet niet of die wel zo tevreden zal zijn als hij zo klein op de foto komt te staan k'ga hun 2 versies sturen en laten kiezen.
Comment