Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe krijg ik dit voor elkaar?

In Front Page heb ik op een zwarte achtergrond de foto van de gitaar ingevoegd.
    Ik heb de foto in Paint Shop geknipt , doezel op 26 en weer geplakt in een nieuw bestand.
    Als nieuwe afbeelding.

In front page heb ik een zwarte achtergrond gemaakt en de foto geplakt.
    Maar dan krijg je dit dus:

Ik wil echter dat de foto in het zwarte vervaagt.
    En eigenlijk ook dat een foto vervaagt in de ingevoerde achtergrond.
    Hoe doe ik dat in Front Page?

Of hoort mijn vraga niet hier?
    Piewiep

Re: Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Dit kun je het beste in Paint Shop doen én niet in Frontpage.

En ja, deze vraag staat hier goed.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Comment

Als je transparantie wil in afbeeldingen, zal je ze zeker als gif-afbeelding moeten opslaan en niet als jpg. Alleen gif kent "transparant".
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Werk je foto af zodat hij een zwarte achtergrond heeft ivp transparant en voeg hem dan in Frontpage in.

Comment

Ook .png kent transparantie en daar zit je niet beperkt tot 256 kleurtjes, maar heb in't verleden ondervonden dat Internet Explorer daar niet mee overweg kan/kon. Het werkte enkel goed in FireFox

En FrontPage ... tsja, 't is niet eens een deftig webdesign programma, laat staan een fotobewerkingsprogramma

Comment

Je hebt nu in PSP die gitaar als aparte laag gezet en gedoezeld, op het scherm was de achtergrond transparant. Het probleem is nu dat, als je die bewaard in JPG hij de achtergrond automatisch wit maakt.
            Om dit te voorkomen zet je eerst een extra laag achter je gitaarlaag en die vul je met zwart.
            Nu kan je hem zonder problemen saven in jpg en in frontpage verder gebruiken.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Aha, bedankt!
              Nu lig ik niet meer wakker tot diep in de nacht.
              Of toch wel?
              Hoe moet dat dan als ik in frontpage een foto als achtergrond heb?
              Piewiep

Comment

Efkes vlug de vraag gelezen.
                ik denk dat je best in PS een zwarte background maakt, daarop de foto plaatst met een gebrushed masker. Hetzelfde effect krijg je door een rechthoekig masker (kanaal!) te vervagen.

Grts,
                Jurgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luca P
                  Hoe moet dat dan als ik in frontpage een foto als achtergrond heb?
                  Dan ben je wel verplicht om met transparantie te werken en zal je .gif moeten gebruiken, of .png als Internet Explorer dat dezer dagen al kan verteren zoals het moet!?

Comment

Working...
                  X