Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurplaat maken van foto?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleurplaat maken van foto?

Hoi,
    voor mijn moeder haar hobby zou ik van een foto (bloemenstilleven) een kleurplaat moeten maken. Ik weet totaal niet hoe ik hier aan moet beginnen.
    De kleurplaat zou moeten dienen als patroon voor handwerk.
    Zijn er geen programma's die dit automatisch doen? Ik heb photshop CS.
    Bedankt alvast!

Re: Kleurplaat maken van foto?

Even foto inscannen en posten? Dan hebben we er een kijk op. Er zijn verschillende mogelijkheden. Hangt dus een beetje van de foto af. Liefst in kleur.
    Grts,
    Jurgen

Comment

Hallo

Er bestaat een programma dat "borduren" heet. (van foto tot borduurpatroon). De verdeler in Belgie is ABC Soft sa - Neerstalsesteenweg 42 te 1190 Brussel. Helemaal niet duur.

Dit is heel eenvoudig te gebruiken. Je start het programma, opent een foto en geeft aan op welk soort stof je wil borduren, welke steek en met welk garen. Het programma doet de berekening, geeft aan welke kleuren van garen (met nrs) je allemaal nodig hebt. Gewoon printen. Dit kan in zw met codes of in kleur.

Als je goede ogen hebt kan je vanaf dit patroon borduren op een blank stuk canvas of anders kan je het printen op T-shirt folie en strijken op je canvas.

Succes en groetjes

Mieke

Comment

Hoi,
        het zijn eigenlijk verschillende foto's.
        Het moeten patronen worden voor lierse kant. De omtrek alleen. Zoiets als een kleurplaat. Dus ik vrees dat ik aan dat programma niet veel heb.
        Groetjes, Tamara

Comment

Nog eentje:

Comment

De volgende:

Comment

En de laatse:

Comment

Wat denken jullie ervan?
                Kan ik hier iets mee aanvangen?
                Alvast bedankt!!!

Comment

Het is moeilijk denk want ik krijg geen reactie meer. Is er echt geen programma om dit toe te passen?

Comment

Er is wel een funktie in PS waarmee je de contourlijnen over houdt maar deze plaatjes hebben in ieder geval geen al te scherpe aflijningen en ik vrees dat het de mist in zal gaan (ben momenteel niet thuis anders zou ik even een poging wagen)

Comment

Hi,

Poging gedaan.
                      Filter: ik vond find edges beter dan contour voor deze plaat
                      Layer overleggen eerst met multiply, dan met hard light.

Dan krijg je dit, resizen, afdrukken op gewenste formaat
                      en met de hand bijtekenen. Ik zou de foto apart gebruiken voor de originele kleurinfo.

Met wat ge-experimenteer is beter mogelijk, als dit is wat je zoekt natuurlijk.

DPaul.

DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

Comment

Hoi,
                        ja dit gaat de goede richting uit. Ik heb nog eens een poging gedaan. Ik heb bij filter fotokopie genomen en het overbodige weg gegomd. Dan met het penseel over de randen gegaan die ik zeker moet hebben.
                        Het is nog niet af hoor want het neemt verdorie veel tijd in beslag.
                        In ieder geval bedankt voor je hulp.

Comment

Als je het echt vlug en goed wil doen, teken het dan over met de hand (op cellofaan of kalkpapier).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac
                            Als je het echt vlug en goed wil doen, teken het dan over met de hand (op cellofaan of kalkpapier).
                            Of in PS in andere laag. Zo zou ik het in elk geval doen.
                            | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

Comment

Ik zou het ook met de hand overtekenen op een kalkpapier, en dat scannen.
                              Ofwel -als je heel goed met je muis overweg kan of een wacom-tabletje hebt- in een nieuwe PhotoShoplaag tekenen...
                              Succes!
                              Fuji FinePix S100fs

Comment

Working...
                              X