Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er iets beter dan Flickr, liefst gratis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is er iets beter dan Flickr, liefst gratis

Is er iets beter dab Flickr, liefst gratis?
    Ik ben nu voor de tweede maal erg ontevreden met deze.
    Eerste keer had ik de verkeerde foto geladen, dus verwijderd en de juiste opgeladen en wat gebeurde? Het was verdorie weer de voorgaande.
    Laatst laad ik een mooie foto op en op BD waren de kleuren geheel anders, flets en veel kleurverlies.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Ik heb een soortgelijke ervaring als ik foto's doorstuur via Whatsapp. Maar als ik ze eerst zelf verklein (ik doe dat met Bulk Resize/ langste zijde 800 pix), laat Whatsapp dat bestand 'met rust', en zijn de kleuren merkelijk beter, dan dat ik het 'grote bestand' doorstuur, zeker als dat bestand al enkele bewerkingen heeft ondergaan. Misschien helpt het ook bij Flickr als je eerst zelf de resizing toepast alvorens ze te uploaden....???

Comment

Naar mijn ervaring - en van heel wat anderen hier - komen de foto's van Flickr hier zeer goed tot hun recht.
      Ik upload ze altijd met het totale aantal pixels waarover ik beschik.

Comment

Er bestaat https://zoom.nl/ maar ik heb geen ervaring mee.
        Persoonlijk, zet ik mijn foto's hier: https://www.fotocommunity.de/user_photos/2578637
        Dat bestaat niet in het Nederlands, maar wel Duits, Frans, Spaan en Italiaans. Het is gratis t/m 100 foto's. Ik vervang regelmatig mijn oude beelden door nieuwer.

Comment

Het eigenlijke probleem komt niet van Flickr hoor maar van de nieuwe software van BD
          Want sinds de switch naar de nieuwe software zijn er problemen met hoe foto's getoond worden.
          Ze worden groter getoond en verliezen daardoor scherpte en detail, en bij sommige worden zelfs de kleuren heel anders getoond.
          Het lijkt me dat huidige BD software eigenlijk totaal niet geschikt is voor een fotosite

Als ik foto's zie op andere sites, zelfs op flickr, tonen die allemaal veel mooiere, levendiger en vooral veel scherper !

Sommige fotografen hier plaatsen een estra linkje naar het originele bestand en dan krijg je weldegelijk de hogere kwaliteit te zien
          Deze huidige BD software lijkt me ofwel niet geschikt ofwel nog steeds niet juist ingesteld ondanks al meermaals aangehaald door vele personen ...

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Inderdaad Sieg, Daarom plaats ik het liefst met een link naar de foto!
            Geyst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Het eigenlijke probleem komt niet van Flickr hoor maar van de nieuwe software van BD
              Want sinds de switch naar de nieuwe software zijn er problemen met hoe foto's getoond worden.
              Ze worden groter getoond en verliezen daardoor scherpte en detail, en bij sommige worden zelfs de kleuren heel anders getoond.
              Het lijkt me dat huidige BD software eigenlijk totaal niet geschikt is voor een fotosite

Als ik foto's zie op andere sites, zelfs op flickr, tonen die allemaal veel mooiere, levendiger en vooral veel scherper !

Sommige fotografen hier plaatsen een estra linkje naar het originele bestand en dan krijg je weldegelijk de hogere kwaliteit te zien
              Deze huidige BD software lijkt me ofwel niet geschikt ofwel nog steeds niet juist ingesteld ondanks al meermaals aangehaald door vele personen ...

grts
              Sieg
              100% gelijk heb je Sieg. Nu snap ik ook waarom bopatje vraagt om door te klikken naar een scherper exemplaar.
              Ik vraag mij dn alleen af om welk site het dan gaat, of ontsnapt er mij iets?

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

100% gelijk heb je Sieg. Nu snap ik ook waarom bopatje vraagt om door te klikken naar een scherper exemplaar.
                Ik vraag mij dn alleen af om welk site het dan gaat, of ontsnapt er mij iets?
                Zo te zien is dat Dropbox, Luc.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zit al vol Les.

Comment

Working...
                  X