Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Capture One vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
    Het draait hem niet enkel om de prijs die je betaald voor software, maar ik stel mij vooral de vraag hoe gebruiksvriendelijk de software is en
    hoeveel privacy je hebt over je beelden die je bewerkt met software.

    Van Adobe weet je als die morgen in faling gaat of het www valt uit, dan is hun software waardeloos en ben je je investering in hun software kwijt.
    Tevens weet je dat Adobe gebruik mag maken van alle beelden die je bewerkt met hun software.

    Knip…
    Dat moet je me toch eens uitleggen.
    Zowel PS als LR (abonnement) zijn fully installed op mijn pc en werken los van het internet. Als Adobe failliet gaat blijft dat toch gewoon doorwerken? Je krijgt alleen geen updates meer.
    En hoe kan Adobe de foto’s die op mijn (externe) harde schijf staan gebruiken?
    Last edited by pol parasol; 4 september 2024, 06:12. Reden: updates

    Comment


    • #17
      Als Adobe in faling gaat, ben je met je abonnement dus helemaal niets kwijt. Dan moet je vanaf die dag op zoek naar iets anders, maar je hebt 0 euro geïnvesteerd hé. Ik had destijds ook professionele software voor mijn beroep (tandheelkunde, inclusief boekhoudgedeelte), maar telkens als er van 'hogerhand' nieuwe regeltjes kwamen, moest dat toch ook aangepast worden. En ja, ook met een abonnement. En niet zoals Adobe: peperduur....maar onmisbaar voor het beroep, dus in dat geval kon je niet anders, want bij de concurrentie was het idem dito...

      Comment


      • #18
        Ik werk al jaren met ON1 en ben er erg tevreden mee.
        Je krijgt veel informatie en kunt ook ON1 uitbreiden met enorm veel plug-ins.

        Ook interessant is Luminar Neo dat je kan uitbreiden met modules allerhande.


        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

        Comment


        • #19
          Bedankt voor de vele nuttige info, het is mij zeker niet om het geld te doen maar ik heb nu eenmaal graag zelf 100% controle over mijn rekening. Maar ik denk een oplossing te hebben, bij Kamera Express kan je een jaarabonnement van LR+PS kopen dat uiteindelijk niet duurder is. Dan ben ik met een éénmalige betaling ook een jaar gerust en krijg ik ook alle updates en Adobe blijft van mijn rekening af.

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
            Bedankt voor de vele nuttige info, het is mij zeker niet om het geld te doen maar ik heb nu eenmaal graag zelf 100% controle over mijn rekening. Maar ik denk een oplossing te hebben, bij Kamera Express kan je een jaarabonnement van LR+PS kopen dat uiteindelijk niet duurder is. Dan ben ik met een éénmalige betaling ook een jaar gerust en krijg ik ook alle updates en Adobe blijft van mijn rekening af.
            Ja ok, maar je zegt het zelf "een jaarabonnement" en na dat jaar weer voor een jaar nemen of het eerste aankoop werkt niet meer na dit jaar.
            Kamera Express kan niet beter doen dan Adobe doet hoor.

            Als je al kunt werken met Photoshop neem dan toch Affinity Photo, het is maar een kwestie van gewoon te worden.
            Ik heb het ook maar kan er niet mee werken omdat het Engelstalig is.
            Ik ben oorspronkelijk uit W.Vl. aan de Franse grens, heb in Frankrijk gewerkt en dus dacht ik toen (begin de jaren zestig) wat moet ik met Engels aanvatten.
            Dus naast het Frans ook een beetje Duits geleerd en het Engels, tot mijn grote spijt, links laten liggen.


            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

            Comment

            Working...
            X