Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met GPU in Lightroom CC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met GPU in Lightroom CC

    Probleem met GPU in Lightroom
    Ik werk met een laptop van drie jaar oud. Wanneer ik in de laatste update van Lightroom Classic in de maskers wil werken dan wil de software het masker personen niet doen verschijnen; bij voorkeuren staat mijn GPU automatisch, maar als ik dat voormeld probleem voor heb dan vermeldt de software: "GPU versnelling is uitgeschakeld vanwege een fout". Ik werk met windows 10 en info GPU Direct X NVIDIA Ge Force MX250 31.0.15.4626. Bij de vorige versie van Lightroom CC had ik dat probleem niet. Wat raden kenners onder jullie mij aan. Dank alvast voor dit ingewikkeld probleem.

  • #2
    Het eenvoudigste is Lightroom verwijderen en de vorige versie terugzetten dit kan via adobe creative cloud.
    Tweede optie is updaten naar windows 11, drivers via NVIDIA updaten en Lightroom opnieuw instaleren.

    Comment


    • #3
      Hallo,
      Teruggaan naar de vorige versie schrijft u, maar hoe moet het dan als er een volgende update aankomt?
      Alvast bedankt voor uw reactie.

      Comment


      • #4
        Open LRc en ga naar "Bewerken" --> "Voorkeuren" --> "Prestaties" en kijk eens na of er genoeg geheugen is toegekend aan uw Graka (grafische kaart).
        Indien mogelijk, geef deze eens meer geheugen.
        Dus just niksmendalle her installeren.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Teruggaan naar de vorige versie schrijft u, maar hoe moet het dan als er een volgende update aankomt?


          Is een tijdelijke oplossing, ik heb dit dit ook meerdere malen voorgehad met photoshop na enkele dagen komt er dan een bijkomende update en werkt het weer.

          Comment


          • #6
            Geheugen optrekkend van 5 naar 10 heeft niets aangebracht, sorry. Had dat al geprobeerd voor ik discussie alhier opstartte.

            Comment


            • #7
              Ook grafische kaart werd geupdated.

              Comment


              • #8
                Mogelijk heb je niet de juiste DirectX versie, normaal wordt de laatste versie welke past bij je videokaart geïnstalleerd door windows update.
                Mischien kan dit je helpen: Veelgestelde vragen over de grafische processor van Photoshop (adobe.com)
                Veelgestelde vragen over de GPU van Adobe Lightroom Classic

                Daar bestaat een tooltje op het web waarmede je DirectX manueel kunt updaten. Vind je wel via google.​

                Comment

                Working...
                X