Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laatste versie van Capture One

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laatste versie van Capture One

    Hallo iedereen, long time no see, tijd om de draad weer op te nemen na enkele jaren van verbouwing, verhuis en nog een paar onaangename dingen war ik jullie niet mee ga lastig vallen, is er uiteindelijk weer wat tijd voor fotografie…..

    Enkele jaren geleden gestart met Capture One en tot versie 7 met de nodige updates en was daar heel tevreden over, juist genoeg om de perfecte foto te converteren (toen toch)
    Nu, enkele weken geleden is mijn (juist nog niet op rust ) pc gekrast met als gevolg alle programma’s weg C-One niet meer te recupereren.
    Nu de proefversie van de laatste Capture One gedownload. Heel wat veranderd…je kan nu bv niet meer gewoon de foto’s op de harde schijf aanduiden en beginnen bewerken, nu moet alles via importeren, cataloog, sessions enz…
    Daar geraak ik dus als leek de kluts kwijt, waarom maken ze dat toch zo ingewikkeld?.
    Is er iemand die mij de gemakkelijkste werkwijze kan uitleggen?
    Of is die gemakkelijke werkwijze er überhaupt niet?

    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

  • #2
    In capture one 23 is het nog altijd mogelijk foto’s te openen zonder deze eerst te importeren. Je moet dan wel eerst een sessie creëren.
    Dit is vrij simpel : File-> New session. Wijzig eventueel de naam Untitled naar een zelf gekozen naam en druk op OK. En dan zou dit moeten werken.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door pevece Bekijk bericht
      In capture one 23 is het nog altijd mogelijk foto’s te openen zonder deze eerst te importeren. Je moet dan wel eerst een sessie creëren.
      Dit is vrij simpel : File-> New session. Wijzig eventueel de naam Untitled naar een zelf gekozen naam en druk op OK. En dan zou dit moeten werken.

      Thanks pevece, ga ik eens proberen

      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
      debruri.be

      Comment


      • #4
        Heel veel tutorials:

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door pcs Bekijk bericht
          Yep, meerdere malen gezien, maar de tutorial "importeren" bv. komt het niet altijd overeen met de werkelijkheid, verwarrend soms
          Enfin, denk dat ik mijn weg gevonden heb.






          EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
          debruri.be

          Comment


          • #6
            In capture one moet je helemaal niet importeren als je een sessie gebruikt.
            Nadat je deze gemaakt hebt ,kan je nadien je foto;s gewoon copyeren in de capture folder in die sessie (met de verkenner van windows) en zijn je foto's beschikbaar (heel flexibel en makkelijk)
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              In capture one moet je helemaal niet importeren als je een sessie gebruikt.
              Nadat je deze gemaakt hebt ,kan je nadien je foto;s gewoon copyeren in de capture folder in die sessie (met de verkenner van windows) en zijn je foto's beschikbaar (heel flexibel en makkelijk)
              Is het dan ook niet zo dat je via sessie een dubbele folder hebt? bedoel de originele en ook dan nog die van Capture? Dubbele data?
              EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
              debruri.be

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht

                Is het dan ook niet zo dat je via sessie een dubbele folder hebt? bedoel de originele en ook dan nog die van Capture? Dubbele data?
                Als je copyeert wel (dan heb je eigelijk een backup) , maar ik verplaats mijn foto's in de capture folder.
                Eigenlijk komt allemaal neer: hoe wil je je workflow organiseren.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment

                Working...
                X