Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alternatief Photoshop

    Hallo allemaal,

    Sinds ik een nieuwe pc* met win11 heb, werkt mijn photoshop elements 2 niet meer ( krijg die niet geïnstalleerd) .
    Op mijn vorige win10 ging dat wel, daar stond nog photoshop 7 op, dat een upgrade van PS 6 was ( dus eerst PS 6 installeren om daarna PS 7 op de pc te zetten).
    Ik ben het schijfje van PS 6 kwijt, dus ik weet niet of dat eventueel zou lukken.
    Voor die enkele keren dat ik PS gebruik, ga ik geen jaarlijkse dure licentie kopen.

    Weet iemand alternatieven ?

    * vorige pc gecrasht, gelukkig geen data kwijt, wel enkele apps .

    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Photoshop Elements bestaat toch nog in een versie zonder jaarlijks abonnement?
    Ik gebruik nog altijd Photoshop Elements 15, ik zie het ook niet zitten om continu te moeten blijven betalen voor computerprogramma's.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Ok, ik heb al eens gekeken en versie 2023 zou ongeveer rond de 75 Euro kosten ...

      Dankjewel
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Moderator Note: Verplaatst van ChitChat (niet-fotografisch) naar Fotobewerking & Software, waar deze vraag op zijn plaats staat.

        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Versie 2024 is er ook al, dan heb je de meest recente.
          Die zal wel iets meer kosten (rond de 100 Euro).
          Meestal wordt er niet veel nieuws toegevoegd aan de jaarlijkse "updates".
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Ik heb nu Photopad (van NCH), voor privé gebruik gratis .
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Ik gebruik al enkele jaren affinity foto. geen abbo, betaalbaar en erg goed.

              Je moet wel effe wennen aan de software maar dat gaat snel. Ik wil zeker niet meer terug.
              Geyst

              Comment


              • #8
                Gimp. gratis

                Comment


                • #9
                  ACDSee niet gratis maar reeds 30 jaar mijn favoriet!

                  Groetjes,

                  Riho
                  Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                  Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                  Comment


                  • #10
                    Update, net Movavi photo suite aangeschaft, die ookzw-w kleurt met AI, hoewel hier en daar nog wat manuele verbeteringen moeten gebeuren.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Affinity photo hier.

                      Comment


                      • #12
                        Net gezien. Nu is Photoshop Elements 2024 bij Kamera Express te koop voor 55 euro, black friday actie.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Update, net Movavi photo suite aangeschaft, die ookzw-w kleurt met AI, hoewel hier en daar nog wat manuele verbeteringen moeten gebeuren.
                          is toch ook jaarlijks te betalen ?

                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

                          Comment


                          • #14
                            Photoshop Elements is niet jaarlijks te betalen denk ik, tenzij je ieder jaar een nieuwe versie wil. Zo was het vroeger toch.

                            Comment


                            • #15
                              Voor iemand die niet gewoon is om met Photoshop te werken is Photoshop Elements inderdaad misschien de juiste keuze. De 2024 versie kost momenteel (actie-prijs black friday) zo'n 55 €. Hiervoor heb je een bibliotheek en bewerkingssoftware.
                              Wil je meer kunnen doen (en toch geen abonnement betalen) dan is Serif's Affinity Photo een (zeer) goed product. De leercurve is wel wat moeilijker - vergelijkbaar met de echte Photoshop - maar er zijn veel online tutorials beschikbaar.
                              Bij Affinity Photo heb je wel geen bibliotheek-functie.
                              Zelf gebruikte ik tot onlangs mijn oude LightRoom versie als bibliotheek, maar die kan het formaat van mijn Nikon Z9 niet lezen.... Als workaround zette ik dan mijn beelden eerst om in DNG formaat (zoek: Adobe DNG converter) en dan kan je die wel nog importeren in LightRoom 6 (laatste versie zonder abonnement, maar niet meer te koop).
                              En nu, nu gebruik ik Adobe Bridge 2024 als bibliotheek en Affinity Photo als bewerkingssoftware. Voor mij is dit een goede werkomgeving. Adobe Bridge zit in een basis Adobe licentie en is dan gratis te downloaden.
                              Maar.... werken met Adobe Bridge en Affinity Photo hebben dus wel een tamelijk steile leercurve....

                              Tenslotte, Affinity Photo kan als proefversie gedownload worden, dus kan je wel eventjes testen of het iets voor u is.

                              Met vriendelijke groet,
                              Hans.

                              Comment

                              Working...
                              X