Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's plaatsen vanuit een NAS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto's plaatsen vanuit een NAS

Het lukt me niet om foto's op het forum plaatsen vanuit een NAS (Synology).

Iemand ervaring hiermee?
    Geyst

dit zal ook niet lukken ... U heeft een tussenweg nodig (genre Flickr of zo...)
    nikon coolpix s9100

Comment

In principe kan dit.
      Maar het is best wel een uitdaging om dit zo aan de praat te krijgen.
      Komt toch wel een en ander bij kijken.

Comment

1. Om foto's op het BD-forum nodig heb je een host server nodig. Flickr is al genoemd, Dropbox is een andere mogelijkheid, en d'er zijn er nog, al dan niet gratis. Zelf gebruik ik Dropbox voor mijn foto's (maar dat zijn er niet veel meer) en Imgur voor mijn screenshots. Ik heb ook nog een (gratis) Flickr account.
        2. Je werkt je foto's af op je computer, verkleint ze (bij voorkeur) naar reglementaire afmetingen en slaat ze op in JPG-formaat.
        3. Je laadt de foto die je hier wil posten op naar je host, zorgt dat de permissies OK zijn (zodat iemand anders de foto's kan zien), en kopieert de juiste link (vaak wordt dat BBCode genoemd).
        4. Die link plak je hier op het forum, in een nieuw aangemaakte topic, in het juiste subforum. Daarvoor vind je in de balk boven het tekstveld, het symbooltje:

Soms (afhankelijk van de code die je via de host gekregen hebt) kun je dat icoontje gebruiken, soms niet. Ik weet niet waarom. Voor imgur, waar ik bovenstaande screenshot heb geplaatst, heb ik dat niet nodig.

Ik raad je aan om in het Test Forum te beginnen oefenen. Daar krijg je alle hulp die je nodig hebt om zichtbaar en reglementair te posten.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          1. Om foto's op het BD-forum nodig heb je een host server nodig. Flickr is al genoemd, Dropbox is een andere mogelijkheid, en d'er zijn er nog, al dan niet gratis. Zelf gebruik ik Dropbox voor mijn foto's (maar dat zijn er niet veel meer) en Imgur voor mijn screenshots. Ik heb ook nog een (gratis) Flickr account.
          2. Je werkt je foto's af op je computer, verkleint ze (bij voorkeur) naar reglementaire afmetingen en slaat ze op in JPG-formaat.
          3. Je laadt de foto die je hier wil posten op naar je host, zorgt dat de permissies OK zijn (zodat iemand anders de foto's kan zien), en kopieert de juiste link (vaak wordt dat BBCode genoemd).
          4. Die link plak je hier op het forum, in een nieuw aangemaakte topic, in het juiste subforum. Daarvoor vind je in de balk boven het tekstveld, het symbooltje:

Soms (afhankelijk van de code die je via de host gekregen hebt) kun je dat icoontje gebruiken, soms niet. Ik weet niet waarom. Voor imgur, waar ik bovenstaande screenshot heb geplaatst, heb ik dat niet nodig.

Ik raad je aan om in het Test Forum te beginnen oefenen. Daar krijg je alle hulp die je nodig hebt om zichtbaar en reglementair te posten.
          Dank je maar die methode pas ik ook toe. Al jaren.
          Ik vermoed dat het mogelijk moet om zonder host van op mijn nas foto's te plaatsen.
          Geyst

Comment

Kan ongetwijfeld hoor - maar dan moet (een deel van) je NAS van buitenaf en op elk moment toegankelijk zijn
            De website van fotoclub stond vroeger gehost bij iemand op een machine thuis - hoe je het moet configureren zou ik niet weten - maar het kan wel.
            mijn website : klik

Comment

Normaal gezien moet dat kunnen
              Maar dan moet je NAS wel altijd open staan met het internet uiteraard, of toch in ieder geval een openbare map
              Maar zou niet weten waarom je dat eventueel zou willen doen met al die (bijna) gratis mogelijkheden dezer dagen

grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 12 oktober 2023, 16:53.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Best is dan om op je router een DMZ te configureren en een Dynamic DNS IP address voor je setup. En dan vooral alles vrij van hackers en virussen en zo houden.

Comment

Working...
                X