Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen Photoshop meer op mijn pc?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geen Photoshop meer op mijn pc?

Gisteren was het hier de dag van de updates.
    Eerst Microsoft dat een update gaf.
    Pas s' avonds zag ik dat mijn icoontje van PS blank was, paniek alom.
    In de apps gaan neuzen en kijk, PS stond daartussen.
    Die van daaruit laten starten en ineens kreeg ik Adobe Photoshop 2024 te zien.
    En inderdaad, in Systeeminfo stond het volgens:

Adobe Photoshop-versie: 25.0.0 20230906.r.37 b14e317 x64
    Aantal keer gestart: 140
    Besturingssysteem: Windows 11 64 bits
    Versie: 11 of hoger 10.0.22621.2283
    Systeemarchitectuur: Intel CPU-familie:6, Model:5, Stepping:5 met MMX, SSE Integer, SSE FP, SSE2, SSE3, SSE4.1, SSE4.2, AVX, AVX2, HyperThreading
    Aantal fysieke processors: 10
    Aantal logische processors: 20
    Snelheid processor: 3696 MHz
    Ingebouwd geheugen: 65402 MB
    Beschikbaar geheugen: 41945 MB
    Hoeveelheid beschikbaar geheugen voor Photoshop: 51297 MB
    Geheugen in gebruik door Photoshop: 70 %
    Enz.

Blijkbaar hebben ze bij PS weer wat AI erin gestopt.​
    Last edited by Red Falcon; 17 september 2023, 17:05.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Inderdaad Luc... in de laatste versie 25.0.0. is AI (firefly) ingebouwd... maar let wel op in het abonnement zit er een maandelijks "verbruik" van generative fill van 250 keer... daarboven wordt het gebruik aangerekend... het is maar dat je het weet....als je het zelf nog niet ontdekt had...
    nikon coolpix s9100

Comment

Ouw zekers? En ik zit al aan 160 keer.
      Denk eraan mijn abonnement vaarwel te zeggen, ik werk eigenlijk liever met Luminar Neo en On 1.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Windows 11 is de laatste tijd flink aan het updaten.
        De user interface van Office, Adobe Acrobat ed is behoorlijk veranderd en je moet soms zoeken hoe je moet saven, printen, om over andere functies te zwijgen.
        Zo krijgen ze op de duur de oude "niet gesupporteerde" applicaties er wel uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
          Inderdaad Luc... in de laatste versie 25.0.0. is AI (firefly) ingebouwd... maar let wel op in het abonnement zit er een maandelijks "verbruik" van generative fill van 250 keer... daarboven wordt het gebruik aangerekend... het is maar dat je het weet....als je het zelf nog niet ontdekt had...
          Gaat dit pas in voege van 1 november of begrijp ik het verkeerd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pevece Bekijk bericht

Gaat dit pas in voege van 1 november of begrijp ik het verkeerd ?
            inderdaad vanaf 1 november.
            nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              Zoals ik heb gezien is het 25 x gratis per maand en geen 250

Comment

Op die manier denkt Adobe dus bovenop de maandelijkse (of jaarlijkse, als je per jaar je abo verlengt) ‘melkerij’ van haar klanten, nog extra te verdienen op de nieuwe AI toevoegingen. Dat idee hebben ze dan weer bij Topaz gehaald: van ‘eens gekocht, altijd van jou, zelfs alle updates/upgrades’ naar ‘maar voor onze AI programma’s geldt dat niet langer!’.

Ik heb geen enkel Adobe produkt meer, zelfs geen Acrobat of de nog steeds gratis te downloaden Bridge, maar ik heb van mijn ‘uit dit systeem wil ik weg’ beslissing geen moment spijt gehad.

Ik wil nog alitijd een abo aanraden aan mensen die pas beginnen, het is een interessant en goedkoper alternatief, maar voor mensen die al jaren alle upgrades betaald hebben, is het beste: stap eruit en zoek een alternatief. D’er zijn concurrenten.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

Op die manier denkt Adobe dus bovenop de maandelijkse (of jaarlijkse, als je per jaar je abo verlengt) ‘melkerij’ van haar klanten, nog extra te verdienen op de nieuwe AI toevoegingen. Dat idee hebben ze dan weer bij Topaz gehaald: van ‘eens gekocht, altijd van jou, zelfs alle updates/upgrades’ naar ‘maar voor onze AI programma’s geldt dat niet langer!’.

Ik heb geen enkel Adobe produkt meer, zelfs geen Acrobat of de nog steeds gratis te downloaden Bridge, maar ik heb van mijn ‘uit dit systeem wil ik weg’ beslissing geen moment spijt gehad.

Ik wil nog alitijd een abo aanraden aan mensen die pas beginnen, het is een interessant en goedkoper alternatief, maar voor mensen die al jaren alle upgrades betaald hebben, is het beste: stap eruit en zoek een alternatief. D’er zijn concurrenten.
                  Dan hebben we vijf jaar avondschool gevolgd voor peanuts, Ik ga mijn abonnement op Adobe ook opzeggen, ik ben dus ook geen melkkoe.
                  Ik behaal dezelfde of betere resultaten met Luminar Neo en ON1.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Dan hebben we vijf jaar avondschool gevolgd voor peanuts, Ik ga mijn abonnement op Adobe ook opzeggen, ik ben dus ook geen melkkoe.
                    Ik behaal dezelfde of betere resultaten met Luminar Neo en ON1.
                    Dezelfde technieken die ik in de Photoshop-cursus heb geleerd, passen mijn vrouw en ik nu toe in Affinity Photo. Ik heb het boek voor Affinity Photo v.2 aangeschaft, Nederlandstalig, en herschrijf aan de hand daarvan haar 'instructies' voor fotobewerking.

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

In elk geval het AI-maskeren in LR vind ik toch wel een heuse verbetering. (en waar vind ik de info over het beperken van het gebruik van AI in LR en PS)

Vriendelijke groeten

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht

Zoals ik heb gezien is het 25 x gratis per maand en geen 250
                        hangt af van het abonnement ...https://helpx.adobe.com/be_nl/firefl...edits-faq.html ZIE DEZE LINK.
                        nikon coolpix s9100

Comment

Hier ook iets gevonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                            In elk geval het AI-maskeren in LR vind ik toch wel een heuse verbetering. (en waar vind ik de info over het beperken van het gebruik van AI in LR en PS)

Vriendelijke groeten

Peter
                            Extra aanrekening is niet van toepassing voor de normale AI-functies zoals je deze ook vindt in andere programma's zoals LR. Is wel van toepassing voor de generatieve AI funties (firefly), deze maken intensief gebruik van de adobe servers tijdens het genereren van de gevraagde objecten. I.p.v. de kost hiervan door te rekenen aan elke PS gebruiker moet enkel diegene die deze functies gebruiken (adobe servers belasten) extra betalen. Dus in feite als je generatieve AI niet gebruikt verandert er niets en kun je bestaande AI-functies naar hartenlust blijven gebruiken zonder extra kost.

Comment

Pas op met onze vrienden van Luminar Neo - want die zijn ook met abbo's en blijven dokken bezig (allerlei nice to haves en hier en daar draait al wat in de cloud). Eens je dat gewoon bent - moet je blijven betalen.
                              En pas op ééns ze je data hebben - zit je in de tang (zie maar naar Icloud & Onedrive - Onedrive is al niet meer te krijgen zonder limiet).

Comment

Working...
                              X