Omdat ik nu vaak op pad ga met mijn Smartphone schiet ik mijn foto's in jpg, ook omdat ik ze af en toe verstuur naar Facebook.. Er is wel een mogelijkheid om ze in RAW te schieten, maar ik vind het makkelijker om gewoon jpg aan te houden.
Maar ik wil de jpg foto's toch vaak even nakijken in Photoshop, rechtzetten, eventueel minder verscherpen, andere uitsnede, etc. etc. Nu heb ik ooit eens gehoord dat elke keer als je de foto opnieuw opslaat (na een wijziging) als jpg, dat de kwaliteit verloren gaat? Is dat waar?
Kan ik dan het beste de jpg openen in Photoshop en meteen omzetten naar TIFF of PSD en pas daarna aanpassen?
Wie heeft daar een goede tip voor? Hoop dat mijn vraag duidelijk is?
Rob
Maar ik wil de jpg foto's toch vaak even nakijken in Photoshop, rechtzetten, eventueel minder verscherpen, andere uitsnede, etc. etc. Nu heb ik ooit eens gehoord dat elke keer als je de foto opnieuw opslaat (na een wijziging) als jpg, dat de kwaliteit verloren gaat? Is dat waar?
Kan ik dan het beste de jpg openen in Photoshop en meteen omzetten naar TIFF of PSD en pas daarna aanpassen?
Wie heeft daar een goede tip voor? Hoop dat mijn vraag duidelijk is?
Rob
Comment