Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Copyright ©

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Copyright ©

Hallo allemaal.

Ik zoek een programma om een Copyright © onder mijn foto's te zetten.
    is er iemand die mij daar aan kan helpen.

Alvast bedankt.
    Gr Aad.
    EOS 350D |Canon 17-40mm F/4L USM |Canon EF 70-200mm F2,8 L USM + Canon Extender 2x |Canon EF 50 f1.8 mkII|Speedlite 430EX+omnibounce | Aads Foto Gallery

Re: Copyright ©

Onder windows : "speciale tekens" ofwel Alt+0169

Comment

Copyrightleft is een FREEWARE progje waarmee je je handtekening (ook in batch) op foto's kunt plaatsen

downloaden kan je het hier

Comment

Bedankt voor de snelle antwoorden

Gr Aad.
        EOS 350D |Canon 17-40mm F/4L USM |Canon EF 70-200mm F2,8 L USM + Canon Extender 2x |Canon EF 50 f1.8 mkII|Speedlite 430EX+omnibounce | Aads Foto Gallery

Comment

De grote goede fotografen hebben geen Copyright tekeningen op hun foto's staan op het internet...

http://www.annegeddes.com/

Ik vind het trouwens niet staan op een foto..zo een vies ding op je foto zetten....

Als een foto zo goed is dat er andere geld mee gaan verdienen...dan mogen ze mijn foto's daar onmiddelijk voor gaan gebruiken.

Dan weet ik tenminste dat de foto goed is...en dat ik goed bezig ben , en dan vraag ik een schadevergoeding aan die , die mijn foto misbruikt.

Trouwens het is maar 5 minuten werk om je Copyright tekeningetje te verwijderen...

Als een foto goed is laat ze dan goed zijn...zonder tekst en tekens...en als men zo bang is...zet ze dan niet op het internet, en laat ze aan niemand zien, dan heb je zeker een Copyright symbool nooit nodig.

Puur is altijd mooier.
          Last edited by DigiJos; 9 juni 2005, 19:50.
          "Fotograferen zonder kleur is de kunst van het weglaten. Het is een medium dat eenvoud aanbrengt."

Comment

Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf op wat voor soort foto's je die copyright gaat plakken en wat je eventuele eigen doelen nog met die foto's zijn.. Zelf heb ik nog nooit een copyright op mijn foto;'s geplakt, maar er is wel daar al eens misbruik van gemaakt.

Zo kwam ik laatst op een beurs en hadden ze 1 van mijn reptielenfoto's gebruikt om op een klok te printen.... Dan sta je toch wel even raar te kijken! Leuk dat ze je foto schijnbaar mooi vinden, maar ondertussen verdienen anderen dan wel geld met JOU werk... Niet echt eerlijk he?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiJos
              De grote goede fotografen hebben geen Copyright tekeningen op hun foto's staan op het internet...

Als een foto zo goed is dat er andere geld mee gaan verdienen...dan mogen ze mijn foto's daar onmiddelijk voor gaan gebruiken.

Dan weet ik tenminste dat de foto goed is...en dat ik goed bezig ben , en dan vraag ik een schadevergoeding aan die , die mijn foto misbruikt.

Als een foto goed is laat ze dan goed zijn...zonder tekst en tekens...en als men zo bang is...zet ze dan niet op het internet, en laat ze aan niemand zien, dan heb je zeker een Copyright symbool nooit nodig.
              Hier ben je toch wel een beetje tegenstrijdig met jezelf geloof ik, eerst vertel je dat ze jouw foto zomaar mogen gebruiken en daarna ga je een schadeclaim indienen

groeten, Jan.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
                Copyrightleft is een FREEWARE progje waarmee je je handtekening (ook in batch) op foto's kunt plaatsen

Echt een goed programma.
                Groet Aad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik

Het is een mooi programma, maar als ik de copyright er onder zet en ik sla het op dan is gelijk de foto verdwenen, heb je enig idee hoe dit mogenlijk is?

Al mijn foto's zijn in JPG bestand.

Alvast bedankt.
                  Gr Aad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aad
                    Het is een mooi programma, maar als ik de copyright er onder zet en ik sla het op dan is gelijk de foto verdwenen, heb je enig idee hoe dit mogenlijk is?

Alvast bedankt.
                    Gr Aad.
                    Een goeie manier om uw foto te 'pikken'....en ze doen het juist alvoor jij er je 'copyright-symbool' ondergezet hebt!
                    Knap gezien, vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aad

Alvast bedankt.
                      Gr Aad.
                      Copieer de opnames naar een apparte dir en zet in de nieuwe dir het ©-symbool op.
                      Dan heb je gelijk en de originele en deze met het ©-symbool.

ps : dat van dat "pikken" is flauwe zever. Heb op mijn laptop, waarop het ©- symbool geplaatst wordt zelfs geen internetconnectie en toch doet ie het.

Moest je in PS werken kan het ook zo (komt trouwens ergens van dit forum) :

1. Maak een nieuw bestand aan 300x300 pixel @ 300dpi.
                      2. Maak dit nieuw bestand aan met witte achtergrond en zwarte voorgrond.
                      3. Creëer een nieuwe layer boven de achtergrond (die wit is).
                      4. met je zwarte brush, text, enz... maak je je tekst.
                      5. schakel de achtergrond uit (oogje wegklikken)
                      6. herorganiseer je teksten en lagen tot het gewenst resultaat.
                      7. voeg de visuele lagen samen (achtergrond niet mee samenvoegen).
                      8. alle tekst staat nu in laag 1
                      9. kies in 'edit' menu 'define brush'
                      10. geef je nieuwe brush een naam (bv copyright)

Nu kan je foto's snel signeren. Als je klaar bent, selecteer dan je 'brush' pen en kies bovenaan in het brush menu de laatste preset (dit is je nieuwe brush). Je kan kleur en grootte bepalen door het kleurpipet en de brush sizing ...
                      Last edited by vinstermik; 13 juni 2005, 09:47.

Comment

half on/off topic :
                        mag je eigenlijk zelf copyright-tekentjes op je foto's zetten, of moet je dat per foto aanvragen?
                        Als je iets ontwerpt (bv een logo) dan moet je daar toch copyright op aanvragen, zodat niemand anders dat logo mag gebruiken???
                        En wat is het verschil tussen ©, ® en ™ ???
                        Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ
                          half on/off topic :
                          mag je eigenlijk zelf copyright-tekentjes op je foto's zetten, of moet je dat per foto aanvragen?
                          Als je iets ontwerpt (bv een logo) dan moet je daar toch copyright op aanvragen, zodat niemand anders dat logo mag gebruiken???
                          En wat is het verschil tussen ©, ® en ™ ???
                          Copyright heb je zodra je de foto maakt. Dat hoef je niet aan te vragen en/of te registreren. Registreren kan wel maar heeft dan tot enig doel bewijslast van het copyright veilig te stellen.

De drie aanduidingen die je noemt zijn respecitevelijk het copyright, het registered trademark en het trademark. De verschillen zijn subtiel maar niet onbelangrijk. Het copyright beschrijft wie het recht heeft om kopieen te maken van boeken, afbeeldingen en soortgelijke expressionele werken. Het copyright ontstaat automatisch op het moment van creatie.

Een trademark is een naam, frase, symbool of andere uiting dat een bedrijf gebruikt om zichzelf en/of zijn product mee aan te duiden. Als een bedrijf zo'n naam of afbeelding claimt zonder het te registreren kan men dat aanduiden door er ™ achter te zetten. Registreert het bedrijf de naam/beeldmerk/... wel, dan mag het ®-symbool gebruikt worden.

In de praktijk zit er nog een ander groot verschil tussen copyright en trademark. Om aanspraak te kunnen maken op het copyright hoef je niets te doen, maar na enige tijd (ik meen 75 jaar na de dood van de auteur?) vervalt het automatisch. Het recht op een trademark vervalt als je het niet actief gebruikt en maar als je op regelmatige basis je registratie betaalt blijft'ie wel geldig. Dat wil zeggen: als je het blijft gebruiken. Iemand anders kan dus best jouw trademark claimen als je het niet zou gebruiken.

Niet onbelangrijk nog: het copyright geldt automatisch in alle landen die de Berner conventie ondertekend hebben. Trademarks moet je in ieder land afzonderlijk regelen.

Een voorbeeld: een film kan een trademark hebben op titel en symbool, maar het werkje zelf valt onder het copyright.

Tenslotte zijn er nog patenten die "intellectual property" beschermen ten behoeve van een bedrijf of individu op ideeen en uitvindingen. Een patent moet goedgekeurd worden door het patentbureau en is slechts beperkte tijd geldig.

Zie o.a. http://www.patents-info.com/ voor meer informatie over de verschillen tussen copyright, patenten en trademarks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                            Copyright heb je zodra je de foto maakt. Dat hoef je niet aan te vragen en/of te registreren. Registreren kan wel maar heeft dan tot enig doel bewijslast van het copyright veilig te stellen.

De drie aanduidingen die je noemt zijn respecitevelijk het copyright, het registered trademark en het trademark. De verschillen zijn subtiel maar niet onbelangrijk. Het copyright beschrijft wie het recht heeft om kopieen te maken van boeken, afbeeldingen en soortgelijke expressionele werken. Het copyright ontstaat automatisch op het moment van creatie.

Een trademark is een naam, frase, symbool of andere uiting dat een bedrijf gebruikt om zichzelf en/of zijn product mee aan te duiden. Als een bedrijf zo'n naam of afbeelding claimt zonder het te registreren kan men dat aanduiden door er ™ achter te zetten. Registreert het bedrijf de naam/beeldmerk/... wel, dan mag het ®-symbool gebruikt worden.

In de praktijk zit er nog een ander groot verschil tussen copyright en trademark. Om aanspraak te kunnen maken op het copyright hoef je niets te doen, maar na enige tijd (ik meen 75 jaar na de dood van de auteur?) vervalt het automatisch. Het recht op een trademark vervalt als je het niet actief gebruikt en maar als je op regelmatige basis je registratie betaalt blijft'ie wel geldig. Dat wil zeggen: als je het blijft gebruiken. Iemand anders kan dus best jouw trademark claimen als je het niet zou gebruiken.

Niet onbelangrijk nog: het copyright geldt automatisch in alle landen die de Berner conventie ondertekend hebben. Trademarks moet je in ieder land afzonderlijk regelen.

Een voorbeeld: een film kan een trademark hebben op titel en symbool, maar het werkje zelf valt onder het copyright.

Tenslotte zijn er nog patenten die "intellectual property" beschermen ten behoeve van een bedrijf of individu op ideeen en uitvindingen. Een patent moet goedgekeurd worden door het patentbureau en is slechts beperkte tijd geldig.

Zie o.a. http://www.patents-info.com/ voor meer informatie over de verschillen tussen copyright, patenten en trademarks.
                            Das nog eens een nuttige reply zie

Comment

Working...
                            X