Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

storende lichtflits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• storende lichtflits

hallo,

Ik heb een foto genomen (door een glasraam getrokken) maar er staat een vervelende lichtflits op mijn foto! Hoe kan ik die (zo simpel mogelijk) wegwerken? Ik werk met PS 5.0

lieve groetjes

Re: storende lichtflits

Hoi Kacha,

Mischien dat je de foto hier kunt plaatsen, dan kunnen we zien wat je bedoeld...
    Album: http://www.webmeester.com/

Comment

Hier is de bewuste foto :
      [IMG][/IMG]

Comment

Met een andere uitsnede kom je al een heel eind verder

Comment

....of je moet de kloon uithangen.....en klonen!

[IMG].jpg[/IMG]

Comment

Whaaw, amazing... maar ik wil wel beetje uitleg over hoe jullie dit gedaan hebben.
            Kan je me klaar en duidelijk zeggen hoe je hieraan begint?
            En hoe krijg je het klaar met dat klonen?
            Ik heb zo nog een fotot of 30 te bewerken...dus ik moet het zelf ook wel kunnen...toch?
            Alvast bedankt voor uw hulp!

groetjes

Comment

Tenzij de 'volledige' foto voor jou heel belangrijk is, zou ik je toch aanraden de methode van G.S. te gebruiken. Dus zo veel mogelijk te croppen, zodat je reeds voor een groot gedeelte van de flits verlost bent.

Indien je toch de volledige foto wilt behouden en bewerken dan kun je als volgt te werk gaan:
              - Openen, en laag dupliceren. (Het origineel hou ik steeds onderaan als referentie).
              - Eerst en vooral de levels aanpassen, daarna ev. contrasten.
              - Daarna deze laag dupliceren.
              Het gedeelte foto dat niet volledig wit geflitst is, kan je nog redden door het contrast en de helderheid van deze laag aan te passen (in dit specifiek geval: verdonkeren én verhogen van contrast). Daarna op deze laag laagmasker aanbrengen en weggommen wat overbodig is.
              De 2 lagen verenigen (niet het origineel). Misschien moet je dit nu enkele malen herhalen, tot wanneer je een acceptabel resultaat krijgt. Tussendoor moet je waarschijnlijk ook nog eens de kleuren aanpassen.

Daarna begint het klonen. De stukken die je niet hebt kunnen ophalen (doordat er niks in zat), moet je nu invullen.
              De kleine reflecties en gebreken lukken best met kloonstempel (penseel). Ook de zijkanten retoucheren lukt best nog met kloonstempel.
              Het grote achtervlak kan je bv halen uit de zijkanten.Tussendoor weer kleuren en contrasten aanpassen.

Op het einde wat verscherpen met 'onscherp masker'.

Simpel is anders natuurlijk. Maar misschien zijn uw originelen een stuk beter van kwaliteit.

Maar ik vrees het zeker?

Comment

Working...
              X