Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Janneke Maan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Janneke Maan

Beste BD-er's,

sinds enkele weken ben ik de "trotse" bezitter van een Nikon D70. Lenzen en toestanden had ik al van mij analoge Nikon F-601.
    Beetje experimenteren en wat "chipoteren".... en dan iets publiceren op dit forum.
    Bijgevoegd beeldje is natuurlijk wat getrukeerd in Photoshop. Vraag is nu : is het "overkill" of juist goed zo.
    Originele componenten waren een boompje (overdag), de maan (pikzwarte achtergrond) en de rest is natuurlijk gesjoemel in PS zoals het gloedje, de sterretjes de positie van de blaadjes/boom. Ik kan er nog duizend varianten op maken.
    Bij deze montage zou ik jullie tips willen : blaadjes voor de maan weg of juist niet ? Geen donkerblauwe achtergrond maar bvb pikzwart ? Sterretjes al dan niet ? Etc...

Alvast bedankt voor jullie reacties.

MVG Rikske

Nikon D800E - Nikkor 70-200 VR II - Tamron 24-70 2.8 VC - Nikkor 50 AF-S 1.4G - Sigma 12-24 - Nikon SB-600 e.a.

Re: Janneke Maan

Ik dacht eigenlijk direct bij het zien van de foto, "da's mooi nikon-blauw" maar dat komt dus uit de Foto-soeppan..... jammer, maar niet minder mooi.
    Eigenlijk kijk ik niet zo vaak in bewerkingen, want ik ben er a- geen voorstander van, en b- moet het zo onopvallend mogelijk wel kunnen, als het echt moet, doe ik het ook wel.
    Echte zware bewerkingen als dit zijn i.m.h.o. digitale schilderingen, geen foto's.....
    Groets, Gerhard
    Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

Comment

Ik zou iets aan de gloed rond de maan veranderen, deze lijkt mij zo onnatuurlijk (mss. een meer gele gloed nemen ipv een blauwe)

Comment

Waar is Harry Potter gebleven Goeie bewerking en je mag bij zo'n foto best zien dat het een bewerking is vind ik.

Comment

.................
          Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:11.

Comment

Ik heb een vraag...

Je hebt in het originele topic, http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=74906
            De originele foto van de maan gepost. Hiervan zijn geen exif gegevens meer. Ik ben benieuwd naar de lens, en de standen van de camera op het moment dat je de foto nam. Kun je deze hier nog posten? (Andere topic is op slot).

Thnx Greetz
            Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Alles hangt ervan af waarvoor de uiteindelijke foto moet dienen.
              Als het voor een animatiefilm, fantastische film, etc.. als bv. Harry Potter zou dienen, zoals Havezet reeds aanhaalde, dan mogen de kleuren best wat overdreven fel zijn.

Als het anderzijds moet dienen om de collega's van "fotodiscussie" om de tuin te leiden, dan mag het geheel wat realistischer zijn.
              Om niet op zere tenen te trappen ga ik hier vlug wat 'knipogen' zetten: .

De boom op de voorgrond zou dan in feite wazig moeten zijn, maar zelfs rasechte fotografen passen reeds veelvuldig meervoudige opnames toe in dezelfde foto. So what?

Hoedanook, reeds héél wat foto's die we vandaag de dag voor 'écht' aanschouwen, zijn bewerkt tot en met. Dit was in het verleden reeds zo, en nu is het nog een stuk makkelijker geworden.
              Ik weet het "'t is nie eerlijk", maar niemand kan het stoppen, ook het misbruik niet!

Comment

Yoy, Exif heeft weinig belang omdat het om een compositie gaat.
                Technische details :
                Camera : Nikon D70
                Lens : Sigma 70-300
                Sluitertijd : ik heb zoveel varianten
                Diafragma : eveneens zoveel varianten
                Ik moest echt manueel zoeken wat goed was.
                Statief : geen. Enkel wat boekjes onder mijn lens gestoken op de terrastafel.

MVG en bedankt.
                Rikske
                Nikon D800E - Nikkor 70-200 VR II - Tamron 24-70 2.8 VC - Nikkor 50 AF-S 1.4G - Sigma 12-24 - Nikon SB-600 e.a.

Comment

Maniac,

zoals ik al zei kan ik op deze foto duizenden varianten maken.
                  Je hebt er hier enkele gepublished die ik zelf al had gemaakt.
                  Vraag is : wat is de beste... ?

Nevertherless, hartelijk bedankt voor je suggesties.

Comment

Ter aanvulling :

ik heb getracht een beeld te maken van de maan hoe ik ze regelmatig zie vanop het terras bij mij vriendin. (Achter de bomen, niet eens pikkedonker,...)

Reacties blijven welkom. ;-)

Comment

Bedankt voor je antwoord. Maar ik had interesse in de gegevens van die originele foto van de maan. Had je die helemaal ingezoomd met de 70-300?
                      Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Yoy,

idd volledig ingezoomd met de 70-300. Dan is de maan nog te klein maar je kan er toch een goeie 10x15 van afdrukken. Voor grotere formaten zou ik toch een 1000 of zo moeten hebben...

Groetjes
                        Rikske

Comment

Working...
                        X