Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Action in PS: verplaatsen deel van de foto...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Action in PS: verplaatsen deel van de foto...

Dag allemaal,

ik heb een vraagje. Voor mijn thesis heb ik video-analyse gedaan van de lig-fiets-beweging. Nu is het probleem dat de standaardmarker (zie onderaan op de foto) te ver richting de rand staat van het beeld. De PC kan dit nu niet inlezen.

Wat ik kan doen is de markers knippen-plakken naar een parrallele hogere locatie in de foto...maar wel zodanig dat het hele beeld zwart blijft.

Maar kan dit via een action in PS, want het zijn nogal veel beeldjes die ik zo moet bewerken? En zo ja, kan iemand me ff uitleggen hoe dit werkt? ( de basis van het instellen van een action ken ik al maar dit specifiek lukt me niet denk ik...)

Last edited by Galdie; 30 maart 2005, 15:14.

Re: Action in PS: verplaatsen deel van de foto...

Allee, waar zitten de kenners? Of zijn die ineens allemaal verdwenen...

De post is al 82 keer bekeken en nog geen kat die weet hoe het moet?

Comment

Tja, misschien nogal moeilijk als je geen foto ziet hé?

Comment

Dan klopt er iets niet met uwe PC... er staat wel degelijk een foto bij hoor...

Maar mag ik hier een link zetten? Mod je zegt het maar, maar voor de duidelijkheid van mijn vraag zet ik er ff eentje bij.

http://img183.exs.cx/img183/6540/test1zf.jpg

Comment

ja nu wel, maar op het moment ik naar de foto heb willen kijken was het een rood kruisje hoor.
          maar ik kan je wel niet helpen hoor

Comment

Het probleem dat je schetst is niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat de twee dikkere markers onderin (?) te dicht bij de rand staan zodat de pc ze niet leest. Lijkt me dat ze toch niet zo krap staan, maar goed.

> Moet het beeld even groot blijven of mag het groter worden? Dan is een dikke zwarte rand rondom de foto de eenvoudigste oplossing lijkt me. Zet de achtergrondkleur op zwart en vergroot het canvas met bv 20 pixels (relatief, achtergrondkleur).

> Moet het even groot blijven? Resize dan de afbeelding daarna weer naar 512x512.

> Worden de markers dan te klein om te lezen? Dan niet resizen, maar stuk eraf knippen, maar dan alleen bovenin (20 px) en links en rechts elk 10 bv...

> Als het allemaal niet proportioneel hoeft te blijven en de foto iets groter mag, is het nog gemakkelijker: Vergroot het canvas 10 (of whatever) pixels alleen omhoog (selecteer het middelste vakje in de onderste rij)

Comment

Working...
            X