Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
bedankt voor al de leuke reacties ...ik moet echter wel bekennen dat ik vaak wat zit te spelen en toevallig een resultaat bekom dat me bevalt, en dan is het wel eens moelijk om achteraf uit te leggen hoe ik ertoe gekomen ben , maar omdat het hier zo lief wordt gevraagd, heb ik maar een poging ondernomen om dit werkje in grote stappen te reconstrueren en van een beetje uitleg te voorzien
allereerst moet je op net op zoek naar leuke achtergronden, textures, en brushes (penselen)
mijn werkwijze hier was ongeveer als volgt:
-achtergrondlaag: 2x USM (geeft meer detail in structuur)
-laag1: overvloeimodus vermenigvuldigen, dekking aanpassen
-laag2: overvloeimodus vermenigvuldigen
-laag3: nieuwe laag met daarop penselen (vierkant+ballerina) kleur zwart
gebruikte penselen "nymphaea1"maar ik weet helaas niet meer waar ik die gedownload heb)
daarna lagen samenvoegen
aanpassen kleurtoon/verzadiging
of
nieuwe laag aanmaken
vullen met kleur naar keuze
overvloeimodus op "kleur"
voor de afwerking: rand toevoegen
als versiering nog een ballerina in de rand (brush, kleur wit)
tekst toevoegen
alles weer samenvoegen en saven maar
nog even een heel leuke link met massa's aan brushes (ga naar brush search engine)
hallo Paul, ik volg momenteel photoshop en Illustrator bij het CVO in St-Truiden vorig jaar bij het KCST, maar dat viel eigenlijk een beetje tegen,kwam niet verder als knippen en plakken
dit jaar ben ik overgeschakeld naar het gemeenschapsonderwijs en er is een wereld opengegaan !!! fantastisch goeie lerares
maar ik heb ook erg veel geleerd door tutorials van het net uit te proberen
eneuuh, ik zal eens nadenken over die posters misschien een goed idee om mee uit te pakken bij een volgende solicitatie, maar eerst de nodige papiertjes zien te verzamelen
groetjes,Nina
Comment