Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe laag van nieuwe foto verkleinen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe laag van nieuwe foto verkleinen

Ik wil twee foto's bij mekaar zetten, ik sleep de ene foto naar de andere en krijg dan natuurlijk een nieuwe laag maar ik kan dan niet free transform doen.
    Hoe komt dit?
    Hoe kan ik die foto wat verkleinen?

Killerke
    www.knfotostudio.be

Re: nieuwe laag van nieuwe foto verkleinen

Eerst de laag selecteren waarop je foto staat dan pas free transform.
    Lukt hier zonder problemen.

Groet,
    Paul
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II | EF 50 1.8 II | Canon Powershot G3 | Speedlite 420EX | Velbon CX-640 | Elinchrom Minilite Kit II
    (Portretwebsite)

Comment

Wel ik selecteer die laag maar dan gaat dat niet, hoe kan dit?

Killerke
      www.knfotostudio.be

Comment

hallo killerke, zou toch moeten werken hoor, werk je in Photoshop? zo ja, zorg dan dat je nieuwe laag actief is (blauw), klik op het verplaatsgereedschap en zorg dat bovenaan in de grijze balk "selectiekader tonen" in aangevinkt,(of klik even CTRL T op je toetsenbord)
        je kan nu met de hoekandvaten gaan slepen , transformeren dus ... om de verhoudingen te bewaren: shift toets ingedrukt houden tijdens het transformeren
        succes en groetjes, Nina
        Last edited by Nina; 30 maart 2005, 09:46.
        trotse eigenaar van een fuji S602Z
        Member of the Han Fan Clan
        http://ninasgallery.fotopic.net
        http://ninas--tutorials.fotopic.net

Comment

Het kan gebeuren dat de foto die je gesleept hebt groter is dan diegene waartoe je naartoe sleept.
          Een oplossing is dan de image size wat te verkleinen vooralleer je gaat slepen.
          Dan klik tegelijk op CTRL en de laag (je krijgt wandelende mieren rondom je gesleepte beeld) en daarna CTRL-T, en je krijgt handvaten waarmee je kan aanpassen wat je wilt.

Dirk
          Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

Maar ik denk dat je het hier over je eerste laag hebt die je selecteert en dat is de achtergrondlaag, die kan je niet transformeren.
            Als je eerst je (eerste laag) achtergrondlaag dupliceert= krijgt dan de naam ... + kopie, als je dan deze selecteert, dan kan je wel transformeren.
            en dan later sleep je die tweede foto erover = deze kan je ook transformeren.
            Achteraf kan je croppen zoveel je wilt (hetgeen dan buiten je kader valt).

Achtergrond lagen, die kan je niet transformeren.

Maar hetgeen iedereen hier boven heeft geschreven gaat ook allemaal hoor.
            Het is maar hoe je het zelf wilt.
            freyake

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door killerke101
              Ik wil twee foto's bij mekaar zetten, ik sleep de ene foto naar de andere en krijg dan natuurlijk een nieuwe laag maar ik kan dan niet free transform doen.
              Hoe komt dit?
              Hoe kan ik die foto wat verkleinen?

Killerke
              Je kan het ook simpel houden door eerst save as te klikken, apply en vervolgens cancel en dan je kan alle kanten op, alle touls zijn dan beschikbaar.
              Voeg je er nog foto's aan toe, ga je telkens op dezelfde manier tewerk om uiteindelijk de ganse handel echt te gaan saven.
              Is dat de bedoeling? waarschijnlijk niet, maar ik doe dat altijd zo omdat dat toch vrij simpel en vlot werk en heb daar nooit probs mee.
              Save je dan in PSD kan je later nog steeds al je layers veranderen.
              Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
              Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Laag staat toch niet geblokkeerd ?
                Indien wel, gewoon klikken op slotje-pictogram...
                En mocht dat niet lukken (zoals bv. bij een background-layer) dubbelklik op laag, gewoon op OK klikken en je zal zien dat het slot wel verdwijnt... laag staat nu niet meer geblokkeerd...
                Jan
                www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan66
                  Laag staat toch niet geblokkeerd ?
                  Indien wel, gewoon klikken op slotje-pictogram...
                  En mocht dat niet lukken (zoals bv. bij een background-layer) dubbelklik op laag, gewoon op OK klikken en je zal zien dat het slot wel verdwijnt... laag staat nu niet meer geblokkeerd...
                  Bedankt Jan66, dat wist ik niet. Ik dupliceerde die laag altijd, maar zoals jij het beschrijft is het veel eenvoudiger, en vooral je bestand wordt er niet zoveel groter van, bij mij werd het wel veel groter, je kan op het einde wel terug "één laag" maken, maar toch dit is veel eenvoudiger.
                  Weeral iets bijgeleerd.
                  Wat is BD toch een gezellige club waar je veel kan bijleren.
                  freyake
                  Last edited by freyake; 31 maart 2005, 07:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freyake
                    Maar ik denk dat je het hier over je eerste laag hebt die je selecteert en dat is de achtergrondlaag, die kan je niet transformeren.
                    Als je eerst je (eerste laag) achtergrondlaag dupliceert= krijgt dan de naam ... + kopie, als je dan deze selecteert, dan kan je wel transformeren.
                    en dan later sleep je die tweede foto erover = deze kan je ook transformeren.
                    Achteraf kan je croppen zoveel je wilt (hetgeen dan buiten je kader valt).

Achtergrond lagen, die kan je niet transformeren.

Maar hetgeen iedereen hier boven heeft geschreven gaat ook allemaal hoor.
                    Het is maar hoe je het zelf wilt.
                    freyake

Zeker ???
                    Ik denk wel dat je de achtergrondlaag (background) wel kan wijzigen (normaal is deze op slot)
                    Men moet er alleen op dubbel klikken en eenh laag van maken !

Yvan
                    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Working...
                    X