Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe versie Nikon NX studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe versie Nikon NX studio

    Met de nieuwe D850 werd door Nikon aangeraden de nieuwe versie 1.3.2 van NXstudio te gebruiken .
    Ik werk al jaren tot grote tevredenheid met NX studio (versie 1.0.0) voor catalogeren/ bekijken van mijn foto's
    Via NX kan je naar photoshop en terug voor bewerkingen.
    Met de nieuwe versie, vraagt NX in welk formaat je wilt openen in Photoshop , je kan kiezen voor een aantal formaten , oa TIFF of ongewijzigd zoals de foto is.
    Hij maakt er (altijd) een geconverteerde foto van die in de folder "afbeeldingen " terecht komt .
    Als je de foto bewerkt hebt , gaat hij niet naar de oorspronkelijke folder maar wil opslaan in de Afbeeldingen folder.
    Via "instellingen " kan je ook een andere folder dan "afbeeldingen" kiezen, maar als je een aantal foto's bewerkt hebt kom je al snel tot een heel grote folder die eigenlijk geen enkele waarde heeft.
    Kent iemand een manier om die "converteren "bewerking voordat hij PSP opent te negeren, zodat hij ook geen nieuwe "geconverteerde " foto moet opslaan?
    Vind het wel een vervelende bewerking dat men aan NX heeft toegevoegd.
    Als het niet opgelost raakt ga ik terug naar de versie 1.0.0 maar ik weet niet als die versie de grote files van D850 aan kan
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Nieuwe versie Nikon NX studio

    Bij andere programma's heb je 2 mogelijkheden om een foto in PS te openen.
    -Open met: wordt geen nieuwe copy aangemaakt bewerkingen gebeuren op origineel
    -Edit met: wordt een copy gemaakt van het origineel en daarop worden de PS bewerkingen uitgevoerd en bewaard
    Misschien heeft NX ook deze optie
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe versie Nikon NX studio

      Betreffend de compatibiliteit, denk ik wel dat de v1.0.0 de bestanden van de D850 behandelt, alhoewel heb ikzelf niet getest.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe versie Nikon NX studio

        Heb de vraag gesteld bij Nikon, benieuwd naar het antwoord
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment

        Working...
        X