Sedert jaren heb ik het lidmaatschap voor fotografen bij photoshop. Tevreden over, nooit geen grote problemen tot ik enkele maanden geleden de upgrade deed naar PS 2023. Hierdoor of toevaliig te samen met deze upgrade ging het mis. Ik werk meestal via Bridge om bestanden ( jpeg of raw) te openen, uitzonderlijk via PS zelf. Als ik enkele bestanden geopend heb en daarna terug sluit lukt mij dit niet meer. Het is alsof het programma blokkeert. Als ik dan mijn PC afsluit dan kan ik terug enkele foto's openen. Ik heb werkelijk al van alles geprobeerd. PS terug opnieuw geïnstalleerd. Alles van Adobe terug geïnstalleerd. Alles van mijn harde schijf en Windows 11 terug geïnstalleerd. Mijn harde schijf geformateerd en alles terug geïnstalleerd. Niks helpt. Aan de P.C. ligt het volgens mijn verkoper niet die het toestel nakeek. Het is een toestel dat ik twee jaar geleden aankocht in functie van fotobewerking dat gekoppeld is aan een professioneel Eizoscherm. Ik zit ver boven de minimum verreisten om PS te kunnen draaien en er is nog heel wat ruimte vrij.
Ik vind het probleem niet meteen terug bij andere PS gebruikers. OM hierover in het Engels te chatten met de Adobe helpdesk voel ik mij niet meteen aangesproken.
Heeft iemand dit probleem ook al tegengekomen en zo ergens een lichtje gezien naar een oplossing.?
PS: mijn laatste poging was de installatie van de vroegere versie van PS, maar daar heb ik nu hetzelfde probleem.
Hugo
Ik vind het probleem niet meteen terug bij andere PS gebruikers. OM hierover in het Engels te chatten met de Adobe helpdesk voel ik mij niet meteen aangesproken.
Heeft iemand dit probleem ook al tegengekomen en zo ergens een lichtje gezien naar een oplossing.?
PS: mijn laatste poging was de installatie van de vroegere versie van PS, maar daar heb ik nu hetzelfde probleem.
Hugo
Comment