Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Topaz Denoise en Topaz Sharpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Topaz Denoise en Topaz Sharpen

    Heeft er van jullie iemand ervaring met Topasmz Denoise en Topaz Sharpen

  • #2
    Re: Topaz Denoise en Topaz Sharpen

    Ja

    Best is dat je zelf die twee apps installeerd en wat eigen beelden die er voor in aanmerking komen er doorheen haalt, met verschillende instellingen uiteraard.

    Comment


    • #3
      Re: Topaz Denoise en Topaz Sharpen

      Ik heb beide maar ben al een tijdje gestopt met upgrades.

      Denoise gebruik ik nog zelden, dat doe ik in LR.
      Sharpen AI gebruik ik voornamelijk voor vogels (waarvan ik er in het nieuwe jaar nog een paar ga proberen te vinden ).
      In feite herkent het structuren zoals pluimen en tekent die bij.
      Maar zo te zien op fotosites doet iedereen het tegenwoordig.
      Het ziet er wel minder plastiekerig uit dan de eerste versies.

      Je kan de instellingen gradueel aanpassen, je ziet een preview van een deel van het beeld.
      Bovendien kan je in Denoise ook de verscherping aanpassen en in Sharpen de ruis.
      Je kan ook een masker leggen.

      Comment


      • #4
        Re: Topaz Denoise en Topaz Sharpen

        Heb enkel de proefversie uitgeprobeerd en resultaten vergeleken met on1 en lr/ps, en moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was, volgens mij beter dan van de 2 ander.
        He
        www.polartha.com

        Comment


        • #5
          Re: Topaz Denoise en Topaz Sharpen

          Denoise AI doet gewoon prima wat het moet doen en is voor een stuk zelf instelbaar.
          Met sharpen AI heb ik geen ervaring.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Topaz Denoise en Topaz Sharpen

            Van die twee gaat mijn voorkeur ook uit naar Denoise AI.
            Sharpen AI levert soms betere resultaten bij bewegingsonscherpte.
            Beide Topaz AI produkten verdienen hun plaats in het arsenaal, maar zijn onderhevig aan een jaarlijkse 'prijs'. Het heet wel geen abonnement, en je kunt je versie op het moment dat het jaar om is blijven gebruiken (in tegenstelling tot Adobe progs), maar toch een groot verschil met de oudere Topaz programma's die -na een eerste eenmalige betaling- gratis waren voor het leven.
            Een tweede 'maar' is dat Topaz intussen Photo AI gelanceerd heeft, en het zou wel eens kunnen dat dit programma de twee genoemde Topaz AI progs combineert en gaat vervangen. Wait and see.
            Probeer ze gerust uit, ik vermoed dat je toch een 'trial' kunt downloaden.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X