Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met lightroom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem met lightroom

Hallo, ik gebruik de nieuwste versie van lightroom, ik wou een presentatie maken in LR. maar kan niet voorvertonen of afspelen, klik op voorvertonen, foto's worden voorbereid en dan wordt Lightroom volledig afgesloten.

Comment

Probleem opgelost
      Na lang zoeken is het gelukt
      Ik had niet de laatste verse DNG converter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cdtje Bekijk bericht
        Hallo, ik gebruik de nieuwste versie van lightroom, ik wou een presentatie maken in LR. maar kan niet voorvertonen of afspelen, klik op voorvertonen, foto's worden voorbereid en dan wordt Lightroom volledig afgesloten.
        Beste,

een nieuw probleem aangeven in een topic van iemand anders wordt niet gedaan.
        Je krijgt dan waarschijnlijk niet veel reacties.

Best start je een volledig nieuw topic waarin je het probleem zo gedetailleerd mogelijk beschrijft alsook Windows/Mac, ...

Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kriss07 Bekijk bericht
          Probleem opgelost
          Na lang zoeken is het gelukt
          Ik had niet de laatste verse DNG converter
          Top!

En misschien op langere termijn eens uitkijken naar een meer performante workflow.

Comment

Ik heb Lightroom 6 maar bij het opstarten crasht die. Ik heb Lightroom 6.14 nodig maar ik vind nergens de download. Kan iemand helpen?

Comment

Eens op mijn schijf gekeken, maar de download van LR6.14 is enkel een "patchinstaller".

Ik veronderstel dat je een Adobe ID hebt en de licentie van LR6, als je heel diep zoekt zou je die versie 14 nog ergens moeten vinden op hun site...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

Waarschijnlijk nog een CS versie, met 'perpetual license'. Als echter de camera recenter is dan de ingebouwde ACR (Adobe Camera RAW) van Lightroom, dan is je Lightroom inderdaad aan vervanging toe. Maar je kunt het programma niet meer kopen, enkel huren (abo systeem).
                Ofwel, zoals boven al beschreven, converteren naar DNG formaat met de gratis Adobe DNG Convertor.
                Zelf ben ik van Adobe afgestapt.
                Opnieuw zie ik in het overzicht deze oude post, terwijl ik enkel via omwegen de laatste reply zie "niet meer nodig".
                Ik wil helemaal niet afbreken, ben hier al lang lid, maar alvast voor mij is het zeer vermoeiend geworden om dit forum te volgen.
                Sorry, er klopt iets niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Opnieuw zie ik in het overzicht deze oude post, terwijl ik enkel via omwegen de laatste reply zie "niet meer nodig".
                  Ik wil helemaal niet afbreken, ben hier al lang lid, maar alvast voor mij is het zeer vermoeiend geworden om dit forum te volgen.
                  Sorry, er klopt iets niet.
                  Ik begrijp niet wat je precies bedoelt. Nu: je quote een post van mij van 2022, dus ik vermoed dat je evengoed als ik problemen hebt met 'oude koeien uit de gracht halen'. In deze topic, als je tenminste de moeite neemt om van voor naar achter te lezen, wordt tot tweemaal toe de topic gekaapt.
                  Maar wat precies zeer vermoeiend is om dit forum te volgen, kan ik niet precies duiden. Of ja: dat kan ik wel, maar ik wil een duidelijk antwoord van jou.
                  Weet dat modereren nog vermoeiender is dan 'volgen' van een forum.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

Ik begrijp niet wat je precies bedoelt. Nu: je quote een post van mij van 2022, dus ik vermoed dat je evengoed als ik problemen hebt met 'oude koeien uit de gracht halen'. In deze topic, als je tenminste de moeite neemt om van voor naar achter te lezen, wordt tot tweemaal toe de topic gekaapt.
                    Maar wat precies zeer vermoeiend is om dit forum te volgen, kan ik niet precies duiden. Of ja: dat kan ik wel, maar ik wil een duidelijk antwoord van jou.
                    Weet dat modereren nog vermoeiender is dan 'volgen' van een forum.
                    Omdat die post de eerste is die ik zie.
                    Het lijkt me evident dat je de laatste post ziet, maar blijkbaar hebben de ontwikkelaars dit anders gezien.
                    Ik ben blijkbaar de enige die er niet wijs uit geraakt, vergeet het maar.

Comment

Zelf werk ik vooral met 'Privéberichten' en 'Notificaties'. Als er boven rechts een rood cijfertje staat, en ik klik daarop dan kom ik ineens bij de topics waarop ik een abonnement heb. Zo had ik vanmorgen slechts één bericht, en dat was de post van jou. Daarna bekijk ik 'de lijst' van een bepaald subforum, en zie ik waar er 'beweging' is of niet. Da's dus een andere benadering.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Palombian,

In je profiel bij instellingen - account - weergaveopties berichten - kan je zelf aangeven hoe je de berichten wil zien. "Berichten" of "Recente berichten".
                        Misschien een instelling daar?

Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                          Palombian,

In je profiel bij instellingen - account - weergaveopties berichten - kan je zelf aangeven hoe je de berichten wil zien. "Berichten" of "Recente berichten".
                          Misschien een instelling daar?

Jaja
                          Recente berichten staat aan, hoor (anders krijg je bij sommige topics een bladzijde uit de oertijd ).
                          Ik denk dat het probleem zit bij de pagina die eerst getoond wordt ("recent" kan meer dan een blz zijn, niets op tegen). Ik moet dan bovenaan rechts terugbladeren.

Comment

Working...
                          X