Ik wil een foto die genomen is met een smartphone en doorgestuurd via Whatsapp niet open in Photoshop. Bij het openen komt de melding: "kan uw verzoek niet uitvoeren omdat SOFN, DQT of DHT JPEG markering ontbreekt voor een JPEG SOS markering" Ga ik kijken bij eigenschappen is dit wel degelijk een jpeg. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen? De manier die ik nu gebruik: openen op je pc, dan printscreen en zo in photoshop plakken is niet de beste maar werkt wel
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Hoe foto openen in Photoshop CS6 die verstuurd is via Whatsapp?
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Ik zou proberen om die te openen met het programma Irfanview.
Dat is een programma dat zowat elk mogelijk beeldbestand kan openen.
Dan terug "opslaan als" en kies een formaat naar keuze. TIFF, JPG...
Met wat geluk werkt het.
-
Hoe ik het doe:
Als je zelf een foto neemt staat hij bij Android in de galerij.Als hij binnenkomt via Whatsapp,opslaan in de galerij.
Dan stuur ik een mail naar mijn eigen mailadres met de foto als bijvoegsel.Die mail komt dan op mijn pc met de foto.Die foto sla ik op in documenten of afbeeldingen of hoe je het wilt.
Dan openen in CS6 en verder bewerken.
Gaat zowel met foto's genomen met Smartphone of Iphone,die binnenkomen via Whatsapp.
Zal waarschijnlijk wel iets eenvoudiger bestaan,maar hiervoor heb je geen bijkomstig programma nodig.
Als je foto's in photo.google staan,gewoon downloaden en vanuit download openen in CS6.Last edited by demuro; 5 november 2023, 17:44.
Comment
Comment