Na het artikel in Shoot over de NAS SD420+ en omdat mijn huidige opslagcapaciteit verzadigd raakte, heb ik de overstap gemaakt. Het bedrijfsklaar maken van de opslagcapaciteit was inderdaad niet makkelijk, maar de communicatie voor documenten en andere files verloopt vlot. Echter niet voor de bewerking van beelden met Lightroom. Ik heb mijn data (RAWbeelden en catalogus) in "photo" geplaatst zoals de handleiding voorschrijft. Ik kan de beelden en de verbonden LR files met Verkenner zien. Wanneer ik LR echter vraag om een catalogus te openen, krijg ik als mededeling "de catalogus bevindt zich op een netwerkvolume waarop LR geen wijzigingen kan opslaan". En zo wordt het bewerken van de beelden dus onmogelijk. Dit ondanks het feit dat ik als beheerder/administrator voor "photo" ben ingelogd.
Ik heb Pascal Gerrits aangeschreven omdat hij dat artikel schreef, maar kreeg nog geen antwoord. Iemand enige tips ? Dank op voorhand.
Ik heb Pascal Gerrits aangeschreven omdat hij dat artikel schreef, maar kreeg nog geen antwoord. Iemand enige tips ? Dank op voorhand.
Comment