Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
ik heb minder geluk met de nieuwe versies van ps en lr...
probeerde daarnet de nieuwe versies up te daten....kreeg als antwoord op het scherm...niet compatibel...
mijn oude iMac 27inch late 2009 draaiende onder MacOS High Sierra 10.13.6,(wel met een intel core i7 een een 500GB SSD schijf) en als ik ff google dan kun je deze
oude bakken niet upgraden naar een hoger MaxcOS systeem...of zou dat toch kunnen ???
probeerde daarnet de nieuwe versies up te daten....kreeg als antwoord op het scherm...niet compatibel...
mijn oude iMac 27inch late 2009 draaiende onder MacOS High Sierra 10.13.6,(wel met een intel core i7 een een 500GB SSD schijf) en als ik ff google dan kun je deze
oude bakken niet upgraden naar een hoger MaxcOS systeem...of zou dat toch kunnen ???
Groeten
Freddy
Hey Freddy... heb ook een macbookpro met high sierra en upgraden gaat ook niet...gelukkig heb ik ook een windows zonder oroblemen kunnen upgraden ....mvg
Groeten
Freddy
Nee. Onze MBP Mid 2009 is ook end of the line met 10.11.6 (El Capitan); mijn iMac 27" late 2012 zal nu ongeveer end of the line zijn met 10.15.7 (Catalina). Met de laatste update van 10.14 naar 10.15 heb ik een jaar gewacht, omdat ik teveel 32-bits programma's moest achterlaten (o.a. Photoshop CS6 en Microsoft Office 2011), maar die zijn nu vervangen door Affinity en Pages/Numbers...
Ja ,heeft waarschijnlijk iets te maken met die 32 en 64-bits.
Even buiten dit topic:
Wat zijn jouw ervaringen met Affinity ??? (buiten de abonnementshistorie)
Evenwaardig aan PS CS6 ??
Tevreden met Affinity Photo, al zijn een aantal dingen lichtjes anders. Grootste probleem is dat ik Photoshop al gebruikte vóór CS, en via volwassenenonderwijs 5 modules gevolgd heb. Bovendien heb ik in de loop der jaren een stapel boeken (o.a. Scott Kelby) bij elkaar geharkt.
Dus nu is het: in PS deed ik het zo, hoe doe ik dat in AP? Maar 't betert. Scheelt ook dat ik beduidend minder foto's maak dan vroeger, en dus sowieso niet meer dagelijks met fotomanipulatie bezig ben. Da's de belangrijkste reden waarom ik bij mijn "NO SUB" (Geen abo) standpunt blijf.
na de update CC22 krijg in bij het openen van een foto dat de foto niet kan geopend worden wegens programmafout, ik heb CC22 reeds verwijderd en terug geinstalleerd zonder resultaat, bridge en LR werken normaal
ik heb de oude versie terug geinstalleerd en die werkt terug normaal. installatie win10.
eindelijk via google de oplossing gevonden.
na installatie CC22 openen - ga naar bewerken - voorkeuren - prestaties- en daar schakel je GPU gebruiken uit en het probleem is weg. eindelijk
eindelijk via google de oplossing gevonden.
na installatie CC22 openen - ga naar bewerken - voorkeuren - prestaties- en daar schakel je GPU gebruiken uit en het probleem is weg. eindelijk
Als het nu wel werkt wil dat eigenlijk zeggen dat je grafische kaart toch wat te licht is hiervoor.
Het uitschakelen van gebruik GPU kan dit inderdaad oplossen, heb ik op de laptop ook moeten doen
Als het nu wel werkt wil dat eigenlijk zeggen dat je grafische kaart toch wat te licht is hiervoor.
Het uitschakelen van gebruik GPU kan dit inderdaad oplossen, heb ik op de laptop ook moeten doen
het is hier ook de laptop die moeilijk deed, het ding is dan ook al 9 jaar oud, in pc wereld wellicht een oldtimer
Comment